måndag 9 juni 2014

Politiker utan koll på verkligheten

Annie Lööf känns ju hyfsat verklighetsfrånvänd i Godmorgon Sverige just nu. Jag kan hålla med henne om att deltids- och visstidsanställningar behövs för att hjälpa folk in på arbetsmarknaden, men hennes kommentar "Jag förutsätter att arbetsgivare låter visstidsanställda gå över till fast anställda när de ser att det finns ett behov av den tjänsten" visar ju verkligen på hur långt ifrån den vanliga arbetsmarknaden hon är. Stora fina ord om "den svenska modellen" och "vi är bland de bästa i världen på ditten och datten". 

News flash: Bäst i världen betyder inte per automatik på att någonting är tillräckligt bra. 

4 kommentarer:

  1. Ha ha! Jag formulerade ett inlägg i huvudet när jag hörde det där, men orkade inte sträcka mig efter telefonen så det blev ingenting. Alltså, så stor (ofrivillig) humor i att tro att arbetsgivare frivilligt ska fastanställa folk om de slipper!

    Mvh, 34-åring som aldrig har haft en fast anställning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen konstigt vilken dålig kolla vissa politiker har på verkligheten.

      Radera