söndag 15 juni 2014

Typiskt bra söndag!

Vaknade med cirka noll träningsvärk (race report kommer i morgon) efter en natt med cirka noll minuters sömn. Vi var barnvakt och fick ha Siggan i sängen på grund av noll tillgång på spjälsäng och när han sover med oss så sover ingen. Jo, Sigge sover väl, men han snurrar runt som en liten breakdancemästare och är sjukt jobbig. Och så gör han inte när han sover ensam, så det är ju win win för alla nu när han har eget rum och allt.

Jaja, när mannen i barnvaktshuset slängde ihop detta till frukost var allt glömt. Eller nej det var det inte, jag hinkade i mig kaffe och la in en Blocketbevakning på resesängar. Sen var det glömt. Ja, om vi bortser från hur sinnessjukt trött jag var.

Sedan körde vi hem. Tänk att vi bor så fint att vi kör igenom sådan här natur varje dag?!

Sedan bar det av till Ikea för inhandling av barnsäkringsutrustning. Sigge hade nog inte sett så här glad ut om han visste att vagnen var lastad med barngrindar och sådana där skåpluckespärrar. Klättra i trappan och öppna skåp är hans favvo nämligen.

Sedan köpte vi lite mer klängiga grejer på Plantagen och vet ni?! Hon ba: "Spar kvittot för det är ju tolv månaders garanti på det här". Dom har alltså garanti på sina växter? Om dom inte klarar sig så ska man ta med plantan och kvittot och reklamera. Jag ska aldrig mer handla någon annanstans, jag som har ihjäl typ allt jag rör vid med mina ickegröna fingrar.
Nu ska jag bara luta mig tillbaks och se på när det här gänget totalkamouflerar vår pergola (kan man säga så?), alternativt dör och ger mig pengarna tillbaks. Win-win.

Sen var den helgen slut, i morgon är det måndag igen och jag är redan pepp, ÄLSKAR MÅNDAGAR! Obs ej skämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar