fredag 27 juni 2014

Vi måste prata om juli!

Okej. Så här är det, på tisdag börjar juli och jag ser juli som någon form av semester. Vi tar ju ut lite dubbeldagar nu, Tobbe jobbar lite extra och jag har lite frilansjobb, men det är typ semester. I slutet av juli åker vi till mina norrländska hemtrakter och stannar i tio dagar (Urkult!) och sedan börjar det bli sensommar och alla andras semestrar är slut och så vidare. Och jag vet att det är lite tidigt över att börja med hela HERREGUD SOMMAREN ÄR SNART SLUUUUT-tänket men jag vill förekomma alla dagarna i kalendern lite.

Så... Vad gör vi i juli tycker ni? Eftersom merparten av vår inkomst kommer från Försäkringskassan har vi inte råd med några gigantiska utsvävningar men jag vill ändå inte bara sitta i huset HELA sommaren, någon liten utflykt vill jag hinna med.

Alltså: Billiga/roliga/fina resmål i och omkring Skåne sökes. Ett plus är om tipset innehåller chokladtårta och/eller bra loppis. Tack på förhand.

7 kommentarer:

  1. Åk till systembolaget och fönstershoppa! (Hansa har mest "i wish i had" i sitt utbud).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja DET ska jag göra! Mot Hansa!

      Radera
  2. Vill ni vakta ett hus i Gnesta? Nya loppistrakter etc. I så fall råkar jag veta ett (läs: bo i ett) som behöver vaktas. Här finns shitloads av leksaker för Sigge att käka upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gnesta säger du? Ahhhh, det tål att tänkas på även om det är aningens långt bort. När skulle detta vara i så fall?

      Radera
  3. Kanske räknas detta som "slutet av juli" men den 20 juli är det antik- och samlarmarknad i Degeberga. Som en stor och lite dyr loppis, men det går att fynda!
    /Åsa

    SvaraRadera
  4. Om ni bilar till/från norrland så är Bollnäs en lagom avstickare från E4:an! Här finns återbruksglas, chokladtårta och morgonlugg (lite beroende på vilken tid på dygnet det är).

    SvaraRadera
  5. Eftersom ni är gamla Kristanstadbor så har ni antagligen redan varit på Wanås? Om inte så är det ett hett tips, ligger mellan Knislinge och Hässleholm, en alldeles utmärkt dagsutflykt med en barnvagn och picnic ^^

    SvaraRadera