torsdag 10 juli 2014

Elin Sohl, en cool katt!

Ni vet inlägget jag skrev om Framstegspartiet i Östra Göinge som vill att kommunen ska vara "som förr" och sa att invandrarna åt upp alla gräsänder och igelkottar? Jag avslutade det med ett trött "jag är glad att jag inte bor i Östra Göinge" och sedan var det bra med det.

Elin däremot – hon bor i Östra Göinge. Och hon gjorde lite mer än så. Först gjorde hon ett Facebookevent där hon bjöd in till en manifestation för alla Göingebor som faktiskt tycker att det är helt okej att kommunen inte är "som förr". Lokala politiker ville hålla tal, det kom massor av folk. Elin hade bakat kakor som såg ut som igelkottar. Av bilderna att döma så kom det massor av folk och det är så himla häftigt att det finns folk som Elin som gör saker på riktigt. Verkligen på riktigt.

Hon har även startat initiativet Mammaboxen, där hon samlar ihop fina välkommen till världen-lådor med det viktigaste en bebis och hens mamma behöver som hon lämnar till nyanlända flyktingkvinnor i kommunen.

Elin Sohl alltså. Vilken fantastisk människa.

2 kommentarer:

  1. Men jösses, ett helt inlägg tillägnat MIG? Nu blev jag varm i hjärtat. Och vet du, när en bor här och det är en sån jävla cirkus har man två val; att flytta härifrån eller försöka göra någonting åt det. Jag tänkte att jag gör det lilla jag kan först, SEN flyttar jag. <3

    SvaraRadera