lördag 12 juli 2014

Guld guld, här var det guld!


 Jag och Linnéa – riktigt peppade i bilen på vägen in!


 Hittade Suz och blev förevigade! Sedan kom en av Malmömilens egna fotografer och ville ta en bild på "tjejerna med alla tatueringar" så kanske dyker det upp en sådan bild någonstans. Suzan var också den som hjälpte mig att uppnå mitt guldmål för dagen eftersom...


... hon kom farandes som ett jehu så fort jag kom in på Stadion och ba KOM IGEN MIRIJAM, PRESSA SISTA, SKA DU HA MEDALJEN ELLER? UPP MED HJÄRTAT, HÖJ BLICKEN!!!

Hela varvet runt sprang hon jämte mig och skrek och mina taxben kutade på så att jag trodde att jag skulle kräkas.


Och DÄR kom målet och den välförtjänta medaljen!

Sluttiden hamnade på 1.05.22 vilket gjorde att jag nådde mitt guldmål (under 1.05.46). Linnéa, hon tog minsann personbästa IGEN precis som på Malmömilen, helt galet vad hon börjar springa snabbt nu alltså! Coolt!


Och – efter en svettig mil blir man serverad kladdkaka. Och ler riktigt jävla skitnöjt. Och det gör man ju rätt i.

MEN, jag måste nog ha en ny pulsklocka ändå för jag sprang på under 6 min/km hela den första halvmilen och ändå blev nettotiden där 31:21 trots att jag var nere på 05:20-05:30 större delen av tiden. Och det sög ju lite att jag trodde att jag var en glad och supersnabb gasell fast jag bara var en mediumsnabb sådan.

4 kommentarer:

  1. Så jävla braaaaaaaa sprunget!!! Jag är så stolt över oss!!

    SvaraRadera
  2. Grattis, fan vad bra du är!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ju inte cykla tor Köpenhamn, men rätt bra ja!

      Radera