tisdag 8 juli 2014

Igår ba: sparade 1431 kronor!


Startade dagen med en tripp till affären för att införskaffa djurfria äppelpajstillbehör...

... för Lotta var på ingång! Och lille W såklart! De fixade naglarna i skuggan under äppelträdet när pajen var uppäten och lite där och då föddes min idé om att lajva frisersalong på kvällen. Min utväxt var nämligen inte att leka med.

Sagt och gjort, vi körde in till Malmö och jag föreslog att vi skulle äta på mitt bästa ställe, Green Mango på Möllan. Så då gjorde vi det.


Sedan köpte vi massa blekning och färg på rea på Möllevångstorget och gick hem till Lotta. Där hade det varit överraskningsfest några dagar tidigare och kändes som cirkuskalas. När barnen somnat satte vi igång frisersalongen.

Peppe var tveksam men höll koll på oss när vi började blanda ihop vår magic mousse.

Före!


Under!

Efter!

Och alltså... Det blev skitbra! Jag har blekt håret så många gånger själv att jag inte ens fattar varför jag försöker längre (jo, pga snål) men det här blev som på salong! Nu var Lotta jättenoga med att bara göra utväxten och så drog vi ut allt i längderna (där jag preppat topparna med balsam) de sista fem minuterna. Och redan då såg det riktigt bra ut men jag huttade i sån där refreshing mousse från Schwarzkopf som tar bort gula toner och VOILÁ! Perfekt!

Och - endast 69 kronor fattigare istället för 1500 som mina frisörbesök gått på den senaste tiden. Har nu fullt sjå med att fundera ut vad mina resterande 1431 kronor ska gå till... Ett mycket angenämt problem.

1 kommentar:

  1. Jag älskar din stil, inredning, färger osv. Ska själv flytta snart och det hade varit superkul med ett inlägg om hur du tänker kring inredning, inspiration, färger o så:). Tack för en lovely blogg!

    SvaraRadera