måndag 14 juli 2014

Män och deras sätt att visa ömhet...

Fotbolls-VM 2014, tysk kille gör mål med sju minuter kvar på övertiden. De andra i laget blir jätteglada, så klart. Det är VM-guld på G. De vill krama killen som gjorde mål, så det gör dom. Och så ryggdunkar dom, jättehårt. Och ger några örfilar. Och drar i håret. Och lägger händerna på hans kinder och drar hans ansikte mot sitt eget - och skallar honom lite så där kärleksfullt, men ändå ganska hårt, i pannan.

Så gör dom, allihop. Han ser lite groggy ut när dom är klara med honom. Röd på kinderna. Yr. Och så går slutsignalen och Tyskland vann och målkillen är hjälte och så börjar det om. Hårdragandet, det hårda ryggdunkandet, örfilandet och skallningarna.

Jag hade inte gjort fler mål om jag var han. Jag hade tagit min lilla handduk och min energidryck och satt mig och surat i omklädningsrummet, det är vad jag hade gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar