tisdag 1 juli 2014

Sex månader utan godis och läsk!

Juli! Solsken! Min namnsdag! Och – första halvan av mitt godis- och läskfria 2014 är över!

Hur har det gått då? Jo, bra. Lite som med alkoholen, att dricka läsk och äta godis är bara något jag inte gör helt enkelt. Hur lätt som helst. Okej, eventuellt har min kak-, kex och glasskonsumtion ökat med några hundra procent, så jag får kanske justera sockerförbudet under resten av året också. Det är ju sockret jag mår dåligt av, så att byta ut godis mot kex är ju kanske inte det vettigaste, men jag får väl ta en ovana åt gången antar jag.

Mmmm... kex....

3 kommentarer:

  1. Du är grym som klarar det!! Och bra insikt, ta ett "problem" i taget.

    SvaraRadera
  2. Så grymt jobbat! Jag åt inte smågodis mellan förra sommarsemestern och mars i år. Men jag åt en massa annat istället så kontentan blev liksom den samma. Dock är det ju en bra start, en får plocka en grej i taget kanske? Om en vill alltså.

    SvaraRadera