tisdag 8 juli 2014

Upp som en sol, ner som en pannkaka

Här skulle jag skrivit ett härligt blogginlägg och lagt in lite härliga bilder från vår härliga sommardag i Linnéas härliga trädgård – men så råkade jag ut för en liten överraskning när jag skulle uppdatera telefonen och måste nu återställa den app för app så att jag kan fungera som en vanlig människa igen lagom till morgonkaffet. Förutom det måste jag även tigga på Facebook om att alla jag känner ska messa mig sina nummer, mitt hatinlägg i andras flöden.

Tänkte först att det kändes gött med lite rening i de tekniska flödena och kände mig väldigt feng shui:ig, men så kom jag på att jag ju måste fixa allt tråkigt också – som mobilt bank-id och sånt trams – och då blev det genast lite tråkigare.

"Lite".

Det var i alla fall väldigt härligt hos Linnéa. Om ni undrade. Några få bildbevis finns på insta under @mirijam_geyerhofer om ni inte tror på mitt ord.

2 kommentarer:

  1. Låt mig gissa? Den fastnade i återhämtningsläge och var tvungen att återställas? Det hände dottern tidigare i veckan. Hennes senaste backup i iCloud var från mars för hon hade typ 30 000 bilder i telefonen och inte nog med plats i iCloud. En ofrivillig rensning där det tyvärr försvann en massa bilder. Efter en hårddiskkrasch på sin förra dator och sen det här tror jag att hon kommer att bli mycket bättre på backup. Jag gjorde backup innan jag vågade uppdatera efter det.

    SvaraRadera
  2. Ja, att alltid ha en backup på iCloud är så värt ev extra kronor. Jag tappade min telefon i toaletten en gång, fick en ny telefon och iCloud återställde så precis allt var som den dagen då telefonen kraschade. Alltså allt. Meddelanden, bilder, var apparna låg i telefonen osv.

    SvaraRadera