tisdag 15 juli 2014

Vinn tygblöjor från Imse Vimse!

I samband med att vi testade tygblöjorna så lovade Imse Vimse att jag skulle få lotta ut ett litet paket om jag – citat – "blev nöjd, annars är det nog ingen som vill tävla". Väldigt roligt att få prova grejer utan att någon per automatik räknar med en bra recension, annars är det ju ganska mycket åt det hållet i bloggvärlden. Recensionen som jag skrev hittar du här om du är nyfiken.


 Detta ingår i vinstpaketet: 

2 stycken One size 
2 stycken Allt-i-ett
2 stycken frottéblöjor

För att vara med och tävla vill jag att du lämnar en kommentar här med ett litet ekotips. Vinsten kommer lottas ut bland alla som deltar så det är inget "bäst tips vinner" men någon liten ansträngning får ni ju faktiskt göra när det är tävling på gång! Hehe.

Senast på söndag klockan 23:59:59 ska din kommentar ha trillat in! Lycka till!

18 kommentarer:

  1. Åh jag vill JÄTTEGÄRNA vinna, är så nyfiken på det här med tygblöjor! Mitt bästa ekotips är att käka mer vegetariskt - köttproduktionen är ju inte nån miljövän direkt.

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Vilken toppen tävling :) Jag har en väninna som precis fått barn och hon kör ekologisk så mycket det bara går och som jag är säker på skulle uppskatta det här :)

    Hur de gör för att leva ekologiskt? De föder upp egna djur som mår bra av att röra sig fritt. Eftersom de tycker om kött ser det inte det som någon anledning att sluta äta det enbart för att köttindustrin ser ut som den gör utan nu vet de istället att deras djur mår bra och var de kommer ifrån.

    Vidare cyklar de till jobbet, dels för att det är bra för hälsan men även för att det sparar in på miljön.

    Nu håller jag tummarna för att jag vinner det här så jag kan förgylla deras atmosfär :) Hälsningar Frida (fridaelmgren@yahoo.se)

    SvaraRadera
  3. Åh, jag vill gääääärna testa! Mitt bästa ekotips: fundera över ditt resande. Måste du flyga? Går det att åka båt dit du ska? Måste du ta bilen eller kan du cykla? Om inte, vad krävs för att du ska kunna det (cykelkärra till ungarna osv)? Mitt andra tips: handla second hand! Jag köper väldigt sällan nytt, det är typ underkläder, strumpor och mat...

    SvaraRadera
  4. Inget slår äta vegetariskt och handla begagnat men för att komplettera det som redan tipsats om så blir därför mitt tips: tvätta dig själv och annat så sällan du bara kan och när du måste tvätta dig eller dina kläder eller ditt golv: gör det med en produkt som är så snäll som möjligt mot vattnet.

    SvaraRadera
  5. Gah, vilken drömtävling för mig som är preggers och håller på att bygga upp en tygblöje-bas! Mitt miljötips är att sluta med mjällschampo. Det faktum att en halv tesked mjällschampo dödar hälften av all fisk i ett 1000-liters akvarium är för mig övertygande bevis om att det inte kan vara bra att spola ut i avloppet..

    SvaraRadera
  6. Mitt eko-tips är att små barn är precis lika lyckliga på en strand vid möckelns i karlskoga som de är på stränderna i thailand och andra exotiska länder.
    Så istället för att flyga till andra sidan världen, köp en cykelvagn, packa en picnickorg och cykla till närmaste badsjö. :)
    Det mår både milö, familj och ekonomi bäst av.

    SvaraRadera
  7. Hej. Mitt eko-tips är se över din konsumtion. I samband med att jag fick barn har jag gått över mer och mer till att köpa begagnade produkter, både bra för miljön och för plånboken.
    Hoppas på vinst =)

    SvaraRadera
  8. Mitt tips är att ta den ensamma bananen i affären. Alla bryter av önskat antal bananer från klasarna - kvar blir ensamma bananer som ingen köper. Plocka istället ihop de ensamma bananerna och köp dom!

    SvaraRadera
  9. Mitt bästa ekotips måste ju vara att använda tygblöjor till våra barn! O att köpa begagnat, bra för både plånboken och hjärtat. O nåt som jag verkligen gillar är att hänga tvätt ute på tork på sommaren, det svajjar så mysigt i blåsten :)

    SvaraRadera
  10. Mitt bästa ekotips när det gäller barn och bebisar är att försöka låna av andra och leta efter begagnade saker. Själv lånade vi babyskydd, skötbord och mjuklift samt en massa kläder, och köpte vagn och annat begagnat. Det är så väldigt kort tid som de små knoddarna använder alla saker så det känns så hemskt onödigt och dyrt att köpa allting nytt.

    Snällt både för miljön, plånboken och samvetet.

    SvaraRadera
  11. Sopsortera, panta och handla med tygkassar samt äta nästan bara vegetariskt. Det är väl så jag försöker bidra. Sen får man inte glömma att man kan överkonsumera även om man handlar begagnat, jag själv är en expert på att köpa grejer jag inte behöver bara för att det är billigt.

    SvaraRadera
  12. Jag skulle himla gärna vilja prova på de här! Mitt bästa ekotips är att inte slänga så mycket mat, äta rester eller laga ny mat av dina rester. Var lite kreativ när du kollar i kylen innan du går till affären för att handla mer och ny mat!

    SvaraRadera
  13. Mitt bästa tips: testa EC eller rutinpotta bebisen. Bra för bebis och miljö, kombineras bäst med tygblöjor :)

    SvaraRadera
  14. Mitt tips: minska konsumtionen genom att ge immateriella gåvor (t.ex. teaterbiljetter). De flesta har ju redan allt...

    SvaraRadera
  15. Åh, tygblöjor skulle jag vilja testa! Mitt ekotips till alla som bor i hus och har någon form av trädgård är att börja kompostera matrester och trädgårdsavfall och odla lite egen mat på den matjorden som bildas. Superenkelt och supercoolt! :)

    SvaraRadera
  16. Mitt tips är att använda saker tills de går sönder, laga det som går och köp begagnat!

    SvaraRadera
  17. Ekologiskt och ekologiskt, men det är sjukt bra att låna och låna ut. Barnprylar är extra bra att låna runt eftersom de används under rätt kort tid. Gravidkläder faller inom samma kategori: jag lånade ut en gravidklänning tidigare i somras och hoppas på att passa i en lånad (vanlig) klänning inför ett bröllop senare i år.

    SvaraRadera
  18. Ekologiskt och ekologiskt, men det är sjukt bra att låna och låna ut. Barnprylar är extra bra att låna runt eftersom de används under så kort tid. Gravidkläder faller inom samma kategori: jag lånade ut en gravidklänning tidigare i somras och hoppas på att passa i en lånad klänning inför ett bröllop senare i år.

    SvaraRadera