fredag 8 augusti 2014

Last days of Norrland i bilder




Vi har badat i älven. Sigge har grävt i sanden och jag och brorsan gjorde bomben medan skogsbrandsröken från Sala drog in över länet.





Vi har kört till Östersund där det var en mycket välförtjänt klass 1-varning på regn, dra åt hel-ve-te vilken syndaflod som kom sköljandes över stan. Tycker Sala kunde fått det regnet.

Efter att ha fikat och blivit dyblöta bara av att ta oss från caféet till bilen så körde vi ut till Optands flygfält och Östersunds fallskärmsklubb för att vara med på minnesstunden på 10-årsdagen av den här fruktansvärda olyckan. Otroligt fint och sorgligt, så glad att vi kunde vara med.




På vägen hem från Östersund kollade vi in Döda fallet. Sjukt häftigt ställe!




Och så har jag och mamma haft ensam loppisdag ihop! Besökte hela fem loppisar och gjorde miljarders fynd, till exempel detta gigantiska hjortron som ska få lysa upp i kvällsmörkret (om den här helvetesvärmen bara kan ta och försvinna någon gång?).

De andra fynden kommer dyka upp pö om pö när vi lämnat radioskuggan, ett tips från coachen är att aldrig skaffa Telenor om du tänkt förflytta dig utanför tätbebyggt område någon gång, känner att både mitt vanliga liv och mitt jobbliv blivit rätt lidande utan uppkoppling den här semestern.

Aja, allt som allt ger jag fem tummar upp för den här Norrlandsresan! Imorgon åker vi hem.

1 kommentar:

  1. Hu! Minns den olyckan, tänk att det gått 10 år...

    Ser fram emot fler fynd!

    SvaraRadera