måndag 29 september 2014

Alla dessa oceaner av tid! Eller?

Okej, nyss hemkommen och frukostäten efter den första "skarpa" lämningen på förskolan. Lämningen i fredags räknas inte eftersom jag körde hem till min föräldralediga kompis och hängde med henne och hennes bäbis och distraherades med kaffe och köbekaga i flera timmar.

Men i dag – köra till förskolan, lämna Sigge (följde med honom in och satte honom vid frukostbordet, hängde där i fem minuter tills han glatt började sleva i sig sin gröt – och sedan pussades vi och vinkade hej då och så körde jag hem och ingen grät.

Och nu är jag hemma. Och borde plugga. Men istället har jag plockat undan i badrummet och slösurfat och nästan tryckt på skicka order-knappen efter att ha fyllt en virtuell kundvagn på Bokus. Bara nästan dock, för jag blev lite snål och började fundera på om tomten kanske ska få leverera några böcker istället, det är ju bara tre månader kvar till jul nu.

Okej, nu fick jag julångest, får sätta igång med plugget istället, hej hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar