onsdag 17 september 2014

Dagens i-landsproblem

VARFÖR skulle jag välja att inte äta godis i år? Är sjukt sugen på skumgodis. Och gelégodis. Och såna där hårda med surt rosa utanpå. Och lakritskritor, dumlekola och colaflaskor. Och dom där små plupparna i gröntgultrött som alltid ligger kvar längst ner i påsen när det andra är slut. OCH JULESKUM! Hur ska jag klara mig utan juleskum hela långa december?

Kanske ska förkorta mitt godisfria år till den sista november för att få behålla mitt psyke intakt?

5 kommentarer:

  1. Nu vill jag inte underminera dina principer, men är inte graviditet undantagstillstånd?

    SvaraRadera
    Svar
    1. PRECIS DET SVARET JAG HADE HOPPATS PÅ! Å andra sidan hatar jag att "ge upp" saker som jag har påbörjat och det hade känts lite som att snubbla på mållinjen när jag bara har 3.5 månad kvar? Plus att det vore fett att kunna säga att "en gång höll jag upp från godis och läsk i ett helt år". Mest det sistnämnda tror jag :)

      Radera
  2. Vi får hoppas att du har massa år framför dig att genomföra det igen om du vill helt enkelt. Tre kvartal är ändå rätt länge att hålla upp, fortfarande bra jobbat liksom. Jag är impad att du pallat första veckorna av graviditeten utan uppåttjacket socker.

    Kommer Preggo-bloggen tillbaka nudå? Hoppas!

    SvaraRadera
  3. Gör så här: Ät godis! Och sen tar du 3,5 månad godisfritt när bebisen kommit. Yay!

    /Åsa

    SvaraRadera