tisdag 30 september 2014

Hipp hurra!


Gjorde kub-testet i dag och fick top notch-siffror på allt, så sjukt lättad! Det låg ju lite i bakhuvudet att något gått fel eftersom fem veckors superjobbig bakfyllekänsla övergick i typ ingenting på bara någon dag, men lillasyskonet växer och mår finfint, så nu ska jag sluta oroa mig och istället vara nöjd över att jag inte mår illa utan bara är lite trött.

Och - full rulle var det där inne, det tog jättelång tid innan hen lyckades ligga stilla så att BM kunde mäta allt ordentligt. "Du gör det inte lätt för oss ditt lilla spöke, men du är väldigt fin", sa hon. Det skuttades och fäktades så det stod härliga till och om det kändes knäppt att få barn första gången så känns det ännu sjukare nu, när man liksom fattar att det kommer bli en liten person på riktigt.

Och jo, jag visste såklart det sist också, men ändå. Det är verkligen otroligt abstrakt att det ligger en minimänniska och sprattlar i min mage.

Abstrakt och ballt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar