fredag 26 september 2014

I dag ba: *köpte en yxa"

Svängde in på Granngården innan jag hämtade Sigge på förskolan (!), slängde upp en fet yxa på disken och hojtade glatt att fredagsmyset var räddat. Kassörskan önskade mig nervöst en trevlig helg och fingrade på larmknappen (okej, det sistnämnda hände eventuellt endast i min fantasi).

Nu har jag huggit ner de kvarlämnade stora vedklabbarna till lite mer lättantändliga stickor och gjort eld i kaminen, gött!

Dessutom hade Sigge haft det toppen på sin första ensamdag på förskolan, jag har fikat med en kompis, sålt in ett roligt skrivjobb, fått godkänt på den muntliga examinationen på min senaste distanskurs, målat naglarna turkosa och gått in i vecka tolv, BRA FREDAG!

Nu blir det ostbågsbonanza i soffan resten av kvällen, hejhej!

5 kommentarer:

  1. Typ precis sånt här ser jag fram emot i det stundande radhuset. Nåja. Kanske inte köp av yxa pga det inte riktigt behövs i ett bostadsrättsradhus, men övriga trädgårdspinaler. Som när jag insåg att "jodå, vi kommer behöva en sekatör. Och en häcksax. Hurra!

    SvaraRadera
  2. så pass snygg du var på denna bilden mirijam!

    SvaraRadera
  3. det där huset alltså!!! som lego osv, älskart. bonanza vidare nu :)

    SvaraRadera