tisdag 23 september 2014

Och jag är inte bara låtsasbakis...

... jag är så jähävla ful nu. Gravidapparna har börjat prata om det där himla glowet och om jag lite smått undrade vad fasen dom menade med det sist så ställer jag mig verkligen helt oförstående till denna uppenbart falska information nu. Om det inte är detta dom menar med glow alltså:

Min kropp
Jag börjar redan få mage. Det är väl i och för sig bara livmodern som trycker det redan befintliga fettet längre ut, men det hjälps inte, alla mina leggings är för tighta och skär in mitt över magen. Och ni vet sådana där dagar som man har ibland när absolut ing-en-ting passar och man känner sig vansinnigt obekväm i exakt allt? Välkommen till varje morgon i mitt liv den senaste månaden. Slutsats: jag måste alltså köpa preggostrumpbyxor redan nu, i vecka elva. Tack universum.

Min hy 
Jag är så torr. Jag tänkte skriva torr som fnöske men nej. Fnöske är som nyvispad grädde i jämförelse. Fnöske är som nyvispad grädde med ringlat smält smör över i jämförelse. Fnöske är som nyvispad grädde med ringlat smält smör och tussar av nyfönade kattungar i jämförelse. Och så har jag fått finnar också. På kinderna, av alla ställen. Och ovanför ögonbrynen, så det ser ut som att jag har försökt göra något fräsigt gängmärke ovanför vänsterögat.

Mitt hår
Fast nä, jag har inte ens hår. Jag har halm. Strävt och torrt och lö-hö-höjligt rakt. Och så luggen då, som jag tyvärr tvingades klippa. Det ser snyggt ut på den här instagram-bilden men det är filtret som gör det, jag lovar. Jag har inte längre en frisyr, jag har en hjälm av halm på huvudet.

3 kommentarer:

  1. Åh, vi är såpass nära i gravoditeten! Kul, jag är i v 10. Och fulare än någonsin. Kissar på mig när jag kräks-ful. Söndriga blodkärl i ansiktet-ful. Orkar inte duscha-sunkig. Har inte rakat benen sedan Hedenhös-luden. Och kläder som spänner åt går fetbort, blir bara mer illamående, så här ska köpas gravidanpassat så fort jag orkar. Nästa årtionde eller så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, det är sjuuuuukt mycket mer synd om dig eftersom du är sjuk på riktigt. Jag fattar inte hur man pallar skaffar mer än ett barn om man vet att man kommer må så dåligt, är sjukt imponerad av er! <3

      Radera
    2. Men jämfört med många andra har jag det väldigt bra... Jag svarar bra på medicinerna och typ nästan halvfungerande, skulle jag säga. Jobbar iaf halvtid och kräks inte ens varje dag (men mår illa hela tiden, det ÄR jobbigt, jag erkänner). Och idag (TADA!) tog jag ett bad och tvagade mig OCH rakade benen OCH filade fötterna OCH smorde in mig efteråt. Sen var jag tvungen att ligga ner en timme för att inte börja kräkas men ändå. Jag är rätt len.

      Radera