fredag 5 september 2014

*ser ljuset i slutet av stresstunneln*

Det är så mycket som jag inte orkar skriva om eftersom jag är så jäkla trött. Och omotiverad. Och stressad. Men jag kan berätta att konferencierjobbet på ABK:s Kulturdag gick jättebra, och att Lotta passade Sigge från 9-22 den dagen eftersom Tobbe var på svensexa och han var inte ledsen en enda gång. Sigge alltså. Eller ja, inte Tobbe heller för den delen, men fatta att Sigge är världens bästa barn som älskar folk? Och att Lotta är världens bästa pedagog!

Och så har jag börjat plugga, lite olika kommunikationskurser på distans, men det får bli ett helt eget inlägg framöver känner jag. Och så har Tobbes skola börjat igen och det är några sega pendlingsveckor så här i början innan praktiken startar och det tar 1 timme och 50 minuter enkel resa. Långa dagar för mamman och den vilda bebin alltså och lite tradig omställning efter vår lyxiga familjesommar.

Sigge läser snabbast av alla barn jag känner!
Och så ska Sigge börja på förskola om några veckor vilket är lika delar skönt och läskigt. Skönt för att jag tror att han behöver rastas i ett helt annat tempo än vad jag hinner/orkar med och läskigt för att... ja, för att han i mina ögon är en liten nyföding fortfarande. Och just det – vi har haft 1-årskalas också, men även det får bli ett eget inlägg när jag fått bilderna, för JOHODÅ att jag faktiskt anlitade min fotografkompis som barnkalaspaparazzi! Själv hade jag fullt upp med att göra den här regnbågstårtan, så det fanns minsann ingen tid för förevigande av tillställningen.

I morgon är det bröllop och vi ska toastmastra och Lotta ska passa Sigge igen och vi ska bara fokusera på att få umgås med andra vuxna, ha svinroligt och vara så jäkla snygga att det liknar ingenting. Yey!

Sedan ska jag sova i en vecka, minst. 

1 kommentar:

  1. Mycket tjusig tårta! Och förskola is the shit. Det kommer att gå finemangfint!

    SvaraRadera