måndag 13 oktober 2014

Att döda djur som underhållning

Kollar på Lotta Lundgren och Leif GW som jagar på tv och jag fattar verkligen inte hur man kan vilja döda ett djur. Och ja, jag äter kött, jag fattar att stammarna ska hållas efter, att det är gött att vara ute i naturen och yadayada, men ändå.
Jag förstår inte.

Edit: Skulle göra ett litet tillägg här men kände plötsligt hur en känsla av "vaffan, det här har jag väl ändå skrivit om förut? infann sig och jodå, det har jag ju faktiskt. Under rubriken Varför blir normala människor jägare?

3 kommentarer:

  1. Oh! Jag kan skriva ett langt inlagg om hur bra det ar med jakt! Hur mycket battre liv djuren lever i skogen an att fodas upp stressade, sonderfodrade inhangnade for att sedan transporteras till slakt. Jag kommer ifran en jagande slakt och det som fott varat intressa ar just karleken till naturen, att skjuta ett djur ar en ratt liten del av att jaga. Den storsta delen ar viltvards arbete, skogsarbete, lara kanna djuren, naturen och att samla pa sig en otrolig respekt for vad vi faktiskt valjer att ata.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med om själva kött-som-mat-aspekten, och jag förstår också naturupplevelsen och allt som är däromkring, men jag fattar ändå inte hur man kan vilja avlossa skottet.

      Radera
    2. DET haller jag med om! Det ar darfor jag inte jagar sjalv.. utan bara driver.. skulle nog inte klara av just dodandet..

      Radera