måndag 6 oktober 2014

Efterlysning: preggostrumpbyxor!



Detta alltså, lite väl mycket punk så här en stressig måndagmorgon... Och två par till har fått kasseras under dagen. Herregud. Frågade på Insta om tips på bästa preggostrumpbyxorna och fick följande svar:
  • Åhléns egna (alltså, det här ÄR Åhléns egna)
  • H&M (minns också att de tjockaste var helt okej?)
  • Vanliga strumbyxor, fast en storlek större (hahaha, jag använder inte vanliga när jag är ogravid eftersom dom alltid skär in i midjan oavsett storlek)
  • Lindex (minns att dom var ganska okej men gick sönder för ofta)
  • Vanliga leggings som man viker ner under magen (UNDER magen? GAAAH, aldrig i livet, herregud så obekvämt!)
  • Ullareds (har ej testat, får skicka en kurir)
Och så bubblaren som hela tre personer har tipsat om:
  • Termoleggings/vanliga leggings som man vänder bak och fram 
Alltså vad ÄR det här, är utbudet så värdelöst att man ska leka gravid McGyver för att ha något att ha på sig? Känner att det finns en marknad att fylla här, men är för trött för att orka starta ett preggostrumbyximperium just nu. Men vänta ni bara, i sinom tid är det jag som tar över världen med hjälp av nylon och hemliga hållbarhetsprodukter.

Tills dess tar jag tacksamt emot fler tips än de ovan om ni har?

6 kommentarer:

  1. Ullareds håller inte ens en tvätt, har gjort tre egna studier. Ville bara varna om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då. Kallar tillbaka kuriren, tack för tips!

      Radera
  2. Hej, jag använder Åhlens med låg midja (är ej gravid men har gravida vänner som är) Det är en tjock resår på dem, skär inte in och är liksom... ja, väldigt låga i midjan! De finns bara i en färg + 40 den, svåra att hitta i butiken (fråga!) men sedan jag hittade dem är jag evangelist för denna sak och har aldrig köpt andra.

    SvaraRadera
  3. Hm men alltså, h&m, lindex och Åhléns har åtminstone preggostmpbyxor som faktiskt är preggostrumpbyxor. Jag köpte även ett par preggoleggings på rea förra vintern när jag var preggo från h&m, nog de skönaste leggings jag nånsin haft.

    SvaraRadera
  4. Hur det står till hos Twilfit på preggosidan vet jag tyvärr icke, men jag hoppas att det har bra att erbjuda där för deras strumpbyxor är outstanding!

    /Anna

    SvaraRadera
  5. Köpte Jeggings Stl L på Cubus, stretch, stora i magen, mjuka.

    SvaraRadera