söndag 12 oktober 2014

En helg i några bilder



I fredags var jag hos frissan för att fixa halmhjälmen och HEJA INSTAGRAM för jag har hittat en supertrevlig tjej i Ystad som inte bara har en unge i samma ålder som Sigge (det var nog så vi började följa varandra?) utan även jobbar som frisör. De här bilderna gör inte förändringen rättvisa eftersom det inte gjordes några drastika åtgärderna, men alltså KÄNSLAN! Som en helt ny människa kan jag lova.

Hon färgade ner utväxten så att den låg närmare min egen färg (= blir inte lika skarp utväxt men slet inte på håret) och så klippte hon det ganska hårt i nacken men behöll lite längder runt ansiktet (= jag kommer kunna låta håret vila ett tag innan jag behöver gå dit igen). Kort sagt en snygg frissa som funkar på denna eländiga kombination av BÅDE post-preggo och preggo-hår.

Har ni vägarna förbi Ystad så hittar ni Roxanne på Good Hair. Där kan ni för övrigt inte bara trimma er själva utan även er hund, snacka om succékoncept!



Annars har det vilats en del, herregud så sjukt jobigt det är att bygga en helt ny människa. Vecka 14 nu och den där tröttheten och illamåendet som försvann vid vecka tolv har plötsligt kommit smygandes igen. Kul skämt kroppen.




Jag har loppat också! Alldeles ensam när Tobbe och Siggan var iväg på egna äventyr. Hittade en Myntrik-elefant i största storleken och bästa färgen MED nyckel för ynka 45 kronor och en Briopapegoja till träleksakssamlingen för knappt det dubbla. Mycket nöjd.






Och så har vi varit ute en sväng. Plockat kastanjer och äpplen och gjort paj. Livet på landet ni vet.

I dag ska vi åka och handla grejer inför kommande veckas största händelse, HUNDEN KOMMER JU! Så jäkla pepp att jag håller på att smälla av, känner mig verkligen som ett barn dagarna före julafton!

4 kommentarer:

  1. Känner mig himlans avis över den där elefanten.

    SvaraRadera
  2. Fint hår! Och fin elefant! Och dessutom, den där Sigge Scott... sötare unge får man ju leta efter alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och ja, han är himla gollig!

      Radera