onsdag 8 oktober 2014

En kväll i city. Och i bilkö.

Det är inte ofta jag tackar ja till olika grejer som Nöjesguiden bjuder in till, men bjuds det på gratis mat med inspiration från Mission district i San Francisco så är jag inte den som är den.

Så, jag tog min allra mesta quesadillasälskade vän Carolina under armen och gick dit. Och vi blev inte besvikna.

Trots att det var bjudbuffé (som ju kan bli lite släbbigt) så var det sjukt gott! Och mysig lokal, även om det kanske var i runda slängar hundra grader varmt med allt folk där inne.

Kommer lätt gå dit och äta även o-gratis i framtiden! Här finns meny, massa gott! Och både veg och vegan så det passar alla.

Sedan gick vi en promenad genom stan och jag körde hem i extremt rimlig tid (20:15) men fastnade i en vägarbetsbilkö vid Sturupsrondellen i 45 minuter och tvingades köra en omväg för att lyckas komma hem och höll på att braka rätt in i rådjurens riksförbunds årsmöte någonstans ute bland alla skogar och fält. Dessutom var det konstant radioskugga så det enda som gick att få in var P4-sporten och uppsnacket inför NHL. Jag vet otroligt mycket om hockey nu.

Puh. Det ska ta drygt en halvtimme hem från Malmö men jag sladdade upp på gårdsplanen klockan 22. TJUGOTVÅ!

Jaja. Vad gör man inte för gratis mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar