fredag 3 oktober 2014

Helg, vecka 13 och tredagarsfeber

Åh lilla Sigge är sjuk! Eller ja, han har tredagarsfeber och nu är det ju snart slut på den tredje dagen av tre men man är ju inte jättekaxig som förälder när man mitt i natten får hämta in en ledsen unge till sin egen säng och ungens temp visar på hemska 40.2 grader. Uuuuh, gny och gnäll och små illvarma fotsulor som ligger och sparkar i sömnen natten igenom. Det är med andra ord tröttmössestatus här i dag.

Ligger efter med pluggandet också men det är så sjuuu-huuu-uukt tråkigt så hela min kropp bara skriker att jag ska stänga ner datorn när jag väl öppnar locket. Får väl bara bita ihop antar jag, men en inte allt för vild gissning säger att det inte kommer ske någon seriös ihopbitning i dag. Skyller allt på Siggans feber.

DÄREMOT så är mitt godisförbud nu officiellt upphävt. Det fattar ju vem som helst att det inte går att överleva en graviditet utan lösgodis och vem är jag att förvägra mitt ofödda barn dessa godsaker som hens storebror glatt sög upp genom navelsträngen medan han blev till? Nej just det. Går dessutom in i vecka 13 i dag så är ju värt att fira att vi är inne i andra trimestern om inte annat!

Plan för resten av kvällen alltså: Sluta plugga, byta om från mysbyxor och åka in till människobyn och köpa lösgodis. BRA LIV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar