onsdag 1 oktober 2014

Mera vego – jag trillade också dit!

Det fattade jag ju att Onekligen-Lisas kokbok "Mera vego, mat för hela familjen" skulle bli en riktig spisvältare, och så här knappt två månader efter att den släppts har den hajpats så till den milda grad i alla mina sociala flöden att jag inte kunde motstå att köpa den.

Eller okej, jag (OCH Tobbe) är ju faktiskt fattiga plugghästar, så jag gick till biblioteket för att låna den i dag men den var redan utlånad plus att två stod i kö framför mig, så det var inte mycket att be för om vi inte ville tills i januari med att laga mat.

Och – det är ju för fasen vegetariska världsdagen i dag, så vad passar då bättre än att lägga sina små CSN-pengar på detta uppenbart köttfria mästerverk? Nej just det.

Slängde även ner Liv Strömquists Kunskapens frukt i varukorgen – frukt och grönsaker, snacka om bra kombo? Tror i och för sig att Strömquists bok mest handlar om kön, men ändå. Längtar tills paketet kommer!


2 kommentarer: