torsdag 16 oktober 2014

Stefan - bloggen, bloggen - Stefan




Han är här! Upphämtad i spöregn på Ikeas parkering i morse och helt fantastisk. Vild och glad och väldigt hyper, men väldigt uppmärksam och så himla himla mysig. Sigge kommer nog bli tacklad några gånger, men Stefan är ju bara åtta månader så det får väl ge sig med tiden.

Gissningsvis hemmakuperad, för det ena örat är lite större än det andra. 51 cm i mankhöjd, 23.5 kilo och smal som en speta med världens största tassar, det kommer bli en gigantisk hund det här! Vi älskar honom redan. 

8 kommentarer:

  1. Han är jättefin! Och ni är himla fina människor! Själv lade jag väl hundra timmar på att kolla förfäder och HD-status och sånt innan jag nästan köpte boxer. Och sen blev det ändå en helt annan ras. Kontrollbehovet alltså. Heja er och Stefan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hundar utan hem beskriver hundarna väldigt bra på sin hemsida och det här är hund nummer sju som vi känner som kommer från dom, så vi litar på att dom har så bra koll som det går på hundarnas personlighet. :)

      Radera
  2. Fin kille den där Stefan. Min Hubby vill skaffa vovve och jag vet inte riktigt hur det skall gå till. Får väl säga upp mig så att jag kan vara hemma och sällskapa hunden tänker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antingen det eller hunddagis. Jag har ju förmånen att jobba hemifrån så det är ju lätt för oss!

      Radera
  3. Superhärligt med ett hårigt "litet" djur i familjen! Så avis!

    SvaraRadera
  4. Men sicken go! Nedersta bilden är ju helt underbar. Hej Stefan!

    SvaraRadera
  5. Jag tror pappan är en Grand danois, annars så stod mamman på en pall eller låg och sov "när det hände"

    SvaraRadera
  6. Hej Stefan! Vilken sötnos du är!

    SvaraRadera