tisdag 25 november 2014

Nu är det jul igen och nu är det jul igen osv

Kanske är det för att november varit så outsägligt grå och blöt, eller så följer jag – och blir följd av – extremt bra människor på Insta, för det är INGEN som klagar på att någon tjuvstartat julandet redan. Så himla trevligt att inte vara ensam om att uppskatta juleljus och diverse godsaker som annars mest förknippas med bakåtsträvande pekpinnar och en fet INTE FÖRE FÖRSTA ADVENT-stämpel.

Bonusinfo: en liten lista på sånt vi stoppat i oss sedan typ oktober:
  • julmust
  • vörtbröd (MED russin så klart!)
  • pepparkakor
  • lussekatter (MED russin så klart!)
  • juleskum

Och om ni förfasas över detta så ska ni kanske akta er psykiska hälsa och inte gå in och kolla hur det ser ut hemma hos Ellet. Maken till maffig gran får en leta efter och den har stått där ett tag. Typ två veckor. Ellet är lätt min nya jul-idol!

5 kommentarer:

  1. Är helt på din linje. Ju mer jul desto bättre, always! Speciellt när man jämför med urtrista november. Vad är argumenten liksom "nej, det känns inte rätt att nalla något av den här härliga grå, kalla, blöta tiden, julen för nöja sig med sitt. förlusten av november-känslan är bara FÖR STOR"?

    SvaraRadera
  2. ELLEN? VEM ÄR HON? Och ack, vad besökare du måste ha om dagen, med tanke på mängden som helt plötsligt ramlade in hos mig, haha!

    /Ellet (fniss)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ellen Ellet Schmellet. Lite för snabb på tangenterna :)

      Radera
    2. Jag måste själv dubbelkolla ibland att jag inte skriver något annat, hah.

      Radera