måndag 3 november 2014

Orkar inte med kundtjänster (-ar?)

Kundtjänst: Hej, du har kommit till blablabla finans, vad kan jag hjälpa till med?
Jag: Hej, jag heter Mirijam och hittar inte min senaste faktura från er, så jag skulle gärna vilja ha mina uppgifter så att jag kan betala in den nu.
Kundtjänst: Jaha, vad har du för avtals- eller kundnummer?
Jag: Oj, det vet jag inte, men jag kan mitt personnummer.
Kundtjänst: Jag får tyvärr inte lämna ut några uppgifter om jag inte har ditt avtals- eller kundnummer.
Jag: Nähä? Men jag vill alltså bara ha ert bankgiro, mitt OCR-nummer och summan att betala in, det värsta som skulle kunna hända om du lämnar ut det är ju att någon annan betalar min räkning i mitt ställe?
Kundtjänst: Tyvärr, det är emot våra regler. Men jag kan skicka ut en ny faktura till dig?

Alltså. Nu ska det tryckas siffror och bokstäver på ett papper som sedan ska köras hela vägen ut i tjottahejti till min brevlåda? För att ingen ska riskera att få sina fakturor betalda av främmande människor? Det finns en särskild plats i helvetet för folk som slaviskt följer sina regler, det är ju ett som är säkert.

1 kommentar: