tisdag 9 december 2014

Fixar lite stämningsfulla julkort med det medgörliga barnet och de två väldresserade hundarna. Eller kanske inte.






Alltså, de här senaste dagarna (ons-tors-fre plus så klart helgen plus i går och i dag = en vecka nu) när Sigge har varit hemma från förskolan, jag känner på allvar hur jag blir en sämre och sämre mamma människa för varje dag. Tobbe är inne på sin sista tentavecka så jag drar det största lasset även kvällstid och jag vill typ gå ut i skogen och skrika rakt ut åtta gånger i timmen.

Fy fan. Den här frustrationen över att Sigge bara klänggråter hela tiden kombinerad med det dåliga samvetet över att jag ens blir frustrerad eftersom han ju faktiskt har ont (fyra tänder samtidigt, jo jag tackar jag) och det är synd om honom, plus att jag ju har saker att göra (frilansjournalister kan inte riktigt vabba som folk på kontor kan) – åh, alltså jag hatar den jag blir när jag blir så här.

Och mitt i värsta skrik- och stökfesten så sprack molnen upp och skickade ner några strålar ljus från himlen och jag ba "Åh skynda er hundar och barn, nu passar vi på att ta julkort när vi inte behöver blixt".

Det gick ju bra.

*andas i fyrkant*

13 kommentarer:

  1. Till bilderna - haha, du nailade ändå roligaste julkortet! Sista bilden is a keeper.

    Till övriga stressen: blää. Känner så igen vissa frilansperioder med för mkt att göra på en gång och då ligger min bebis ändå bara tyst i magen än så länge.. Hur ska jag hantera det sen?!

    SvaraRadera
  2. För min del är det näst sista som gäller! 😂

    SvaraRadera
  3. Näst sista är ju på riktigt ett skit kul julkort :) skratta gott åt bilderna.
    Kämppa på med resten!

    SvaraRadera
  4. Håller med de andra. Välj någon av dessa bilder. <3

    SvaraRadera
  5. Haha!! Känner igen den typen av julkortsfotografering!! Men nu har jag slutat att försöka få med hunden och så börjar jag muta mina barn som inte alls vill vara med på bild. I år fick vi välja ett julkort med tre bilder på för det fanns inget kort som gjorde dem rättvisa utan fick ta tre för att det skulle bli någorlunda representativt. Tycker det är härligt med kaos julkort!! Det är lite skräckfilmsläskigt med de familjer som sitter prydligt och ser genuint lyckliga ut.

    SvaraRadera
  6. Tycker att du ska ta näst sista bilden, den är klockren!! Och ha inte för höga krav på dig själv, du är good enough!

    SvaraRadera
  7. Jag tycker också näst sista bilden kvalar alldeles perfekt som julkort - ett fint filter & du har det. Det finns inget tristare än finputsade julkort med övergullig, perfekt stajlad unge & förstenade djur. NÄ! Fart å fläkt!

    SvaraRadera
  8. Uuuh jag fattar frustrationen. När det är skit men en inte kan eller vill ändra nåt utan att det bara är att lida ut.. Åh jag är sämst på det. Stödkram!

    SvaraRadera
  9. Jag älskar alla julkorten, dom har verklighetsförankring. Jag tror aldrig på de där julkorten med uppstyltad glädje som folk skickar ut ändå :)

    SvaraRadera
  10. Själv fick man till perfekta bilder på barnen och en kanin.

    SvaraRadera
  11. Känner igen! Både kaoset och framförallt tröttheten och viljan att skrika rakt ut i frustration och känslan av otillräcklighet/dåligt samvete/irritation osv i en lång radda anledningar. Jag skrek rakt ut i bland. Borrade ner huvudet i en kudde och skrek. Det var skönt som fan. Styrkekramar till dig!!

    SvaraRadera