tisdag 2 december 2014

Skryter bäst som skryter sist

I fredags utspelade sig denna konversation:

Jag: Ja jag trodde minsann att han skulle vara hemma je-he-hette-mycket från förskolan med alla baciller och så, det har man ju hört hur sjuka vissa barn blir men jag och Tobbe har ju O-TRO-LIGT bra immunförsvar så det är klart att det ju hjälper till eftersom Sigge typ aldrig någonsin varit sjuk, bara tredagarsfebern och så massa feber i 24 timmar i samband med att Världens Största Kindtand tryckte sig upp genom hans lilla tandkött.

Förskolepedagog: Haha, ja du, nu får du nog knacka på en bit trä.

Jag: *knackknack på anslagstavlans karm* Okej, för din skull, men vi blir tydligen aaaaldrig sjuka i den hör familjen.

........

I dag utspelade sig denna konversation:

*RINGRING* Hej det är från förskolan, ni får nog hämta hem Sigge för han har feber.

5 kommentarer:

  1. Man KAN på allvar aldrig säja sånt, typ "Vi blir aldrig sjuka" eller "Nu var det längesedan något av barnen var sjuka", för då får alla genast vinterkräksjuka eller superförkylningar. Varenda gång! //Luttrad trebarnsmamma

    SvaraRadera
  2. Haha, ja visst lär man sig den hårda vägen!

    Förra året så satt jag vid frukostbordet och sa "Herregud, vi har ju inte haft magsjuka här på över ett år! Helt otroligt ju". SAMMA DAG (ja, på riktigt, samma dag) ringer dem från förskolan och Ellen har kräkts...

    SvaraRadera
  3. Jag satt i bilen på väg till jobbet och funderade på när vi VABade sist för det var så himla längesen sist. Barnen är typ aldrig sjuka. Just då ringer de från förskolan och dottern har kräkts.

    SvaraRadera
  4. Det kunde ha varit jag.. Verkligen kunde ha varit jag....

    Ny blogg förresen jag är gamla miss ud.

    SvaraRadera
  5. Eller så kan man glatt säga till grannen att man aldrig haft vinterkräksjuka, och ungen är ändå snart fem år. Då kan det hända att man väcks av en enorm spya (jag utelämnar var den där spyan befann sig) två dagar senare.

    Det var the story of hur jag lärde mig ordet jinxa.

    SvaraRadera