onsdag 17 december 2014

*skyller på gravidhormonerna*



Jag kom med Sigge – iklädd rödvitrandig tröja och tomteluva – till förskolan i morse och påminde personalen om att jag skulle hämta en timme senare i dag eftersom jag ska på ultraljud i eftermiddag. Reflekterade lite snabbt över att det var lite konstigt att inga andra barn var julklädda till dagens julkalas men tänkte att de kanske hade ombyte med sig som de skulle ta på sig senare.

I bilen hem insåg jag att min hjärna låg en dag före i planeringen och att det inte alls är torsdag i dag, så jag fick ringa förskolan och säga att jag visst kommer i vanlig tid i eftermiddag och att Sigge kan spara sin luva tills i morgon.

Jag hoppas att det här är något trötthormonellt som kommer gå över tills Sigge och hans lillasyster blir stora nog att bry sig om sådana här grejer. Jag har alldeles för många barndomsbilder av ihopstressat sista minuten-fix och jag vill inte bli en sån förälder själv (förlåt mamma och pappa men vissa dagar var det inte så kul att gå till skolan). Det behöver inte vara något extravagant, bara rätt sak på rätt plats på rätt dag. Ska väl inte vara så svårt att få till. Eller?

2 kommentarer:

  1. Hett tips: Familjekalender! Och påminnelsefunktionen i mobilen. Bästa som finns!

    SvaraRadera
  2. Ja, exakt. Google kalender går att synka så jag och M ser alltid varandras aktiviteter etc. Så himla värdefullt.

    SvaraRadera