tisdag 30 december 2014

Sökes: min eld!

"Det handlar om en passion för ost och för att få jobba med mjölk".

Så sa en fransk tjej på nyheterna angående sitt jobb på ett litet norrländskt mejeri, och jag kan känna att jag verkligen saknar det där, att ha en passion. Tobbe är tvärtom, han hittar konstant nya grejer som han brinner så mycket för att han till slut brinner upp, men då hittar han bara nåt nytt att lägga extrema mängder energi på. Själv går jag igenom livet med en inställning i stil med "jaha, det här var ju typ... kul?" gällande det mesta.

Jag tycker mycket, jag tycker OM mycket, men jag brinner egentligen inte för ett skit. Har aldrig gjort.

Är det ett personlighetsdrag tror ni, eller har jag bara inte hittat rätt passion än? Hoppas på det sistnämnda!

10 kommentarer:

  1. Tycker du ska prata med Miss Baglady om det där. 😃 Ni kommer ha att göra hela nästa år. 😂

    SvaraRadera
  2. Åh, jag är lite samma. Försöker intala mig själv att jag ÄLSKAR saker bara för att alla andra verkar ÄLSKA saker, men nja? Tänker att det är lite instagram och fin-bloggandets fel, där alla hela tiden ÄLSKAR att typ baka, och de bränner aldrig något?

    SvaraRadera
  3. Jag tror det är ett personlighetsdrag för jag är likadan. Har i flera års tid försökt hitta en hobby som jag brinner för, som jag älskar men det går inte. Saker är ju roliga att göra ett tag men aldrig att jag skulle bli uppslukad av dem.

    SvaraRadera
  4. Känner helt igen mig i det här, brinner inte heller.

    SvaraRadera
  5. Du beskrev just mig. Du är verkligen inte ensam om det här sk problemet! Skulle vara Super om jag hittade något som gjorde att jag gick helt bananas, men jag är väääääldigt svårt impad av grejer.. Speciellt såhär i ny årsskiftet när man läser hur 99 % av värlens bloggbefolkning känns det som, har hittat det de brinner för mera än något annat och blaablaa så känns mitt egna år lite sådär.

    SvaraRadera
  6. Är det inte mycket vanligare med brinnande män/killar/pojkar?
    Tror det är lite samhällskonstruerat att kvinnor sällan brinner.

    SvaraRadera
  7. Känner igen mig också! Vill ju ha ett mål i livet liksom, något att kämpa för, och det har jag ju, fast på ett vis som jag inte själv kan göra så mycket åt. Vi sparar pengar till det vi vill köpa och ba, ja, det är det. Jag skulle vilja kunna göra mycket men vet att jag inte har tålamodet att lära mig. Ack.

    SvaraRadera
  8. Jag tänker att du skulle brinna för att vara lärare. Du skulle vara bäst av alla med kidsen ju. Mirijam for teacher!
    Själv har jag en enda sak jag brinner för och det är abortfrågan. Jag vill inte jobba med något annat resten av mitt liv.

    SvaraRadera
  9. Äsch. Att testa olika saker kan väl också vara meningsfullt? Just nu går jag in för att doktorera. I ett ämne jag aldrig hade kommit på själv innan min chef föreslog det. Och jag älskar det. Jag gissar att jag inte kommer hålla på med det resten av livet. So what. Det betyder inte att det inte betyder något just nu, tvärtom, det betyder massor. Jag spelade musik från att jag var 9-19 ungefär. Numera aldrig. Det var en fantastisk tid och erfarenhet som jag bär med mig och som säkert utvecklat mig massor. Men det gör liksom inget alls att jag slutat med det. Och så vidare. Brinna är överskattat.

    SvaraRadera