torsdag 29 januari 2015

Att denna lilla plutt ska bli storebror?!?

Med Babblarna som barnvakt.
Alldeles för ofta får jag en klump i magen av att titta på Sigge och tänka på hur livet kommer ändras i april när det kommer en lillasyster som ska ha en massa uppmärksamhet. Hur ska vi räcka till, hur ska vi kunna förklara allt det här nya för honom och framför allt – hur ska han kunna förklara för oss hur han känner? Han pratar ju liksom inte. 

Så för att dämpa min oro så använde jag mig av världens bästa forum (Instagram) och bad om golliga syskonhistorier. Och nu är all oro som bortblåst, klumpen i magen har smält till en liten pöl av kärlek och jag längtar extremt mycket efter att få se den där syskonkärleken som folk pratar om!  

Ps: Att jag och min 22 månader yngre lillebror slogs så blodet sprutade under hela vår uppväxt försöker jag ignorera så gott det går.
Ps2: Men det var faktiskt oftast han som började. 
Ps3: Okej, det var kanske lite onödigt att kasta en BMX i huvudet på honom, men han hade förmodligen förtjänat det. Och dessutom försökte han dränka mig en gång, så vi är kvitt.  

6 kommentarer:

  1. 😂 det där med bråk minskar inte om man har fler år emellan sig ändå. Det är fem år mellan mig och min äldste lillebror och jag slog ut en tand på honom och han spräckte mitt ögonbryn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj då, det blir spännande att se vad som kommer hända här hemma de närmsta åren! Men då vet vi iaf att bråken inte inte beror på att de är så nära i ålder.

      Radera
  2. Min bror som är 3 år äldre mulade mig mdd grus bland annat. Haha. Dock kanske jag inte skulle ha snokat på hans rum och snott hans grejer. Haha. Men idag är jag evigt tacksam för mina syskon. Jag har fem stycken. & jag är yngst.
    Sen så har jag 3 barn själv (2 bonus) och en lillasyster påväg i magen. Och jag är lika nervös för att dem andra ska känna sig utanför på något sätt. Men deras syskon kärlek är underbar. En stor kram får grabbarna när de kommer och ett "jag har saknat dig sååå mycket" :') ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj som fan, grus!? Känns inte rättvist direkt, fast det beror ju på vad du snodde iof :) Jag tror nog att alla syskon känner sig både utanför men ändå inte många gånger, det går nog i vågor vilka intressen de har och så, men det är nog nyttigt att växa upp i en grupp och lära sig kompromissa både socialt och på hemmaplan tror jag.

      Radera
  3. Vet inte vad du tycker om Fredrik Backman, men den här texten tycker jag är bra.

    http://fredrik.cafe.se/som-hastigast-till-min-son/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den läste jag för länge sen, den är fin!

      Radera