måndag 26 januari 2015

Måndag och besök i människobyn!

Vissa dagar är jag bara hemma heeela tiden och förutom (korta) hundpromenader och hämtning/lämning på förskolan så går jag mest runt här och skrotar i mjukiskläder och yvigt hår. Herregud. Livet på landet alltså... A blessing and a curse osv.

Men i dag ska jag iväg på aktiviteter i Lund, och dubbelt upp dessutom! Först ska jag ha dejt med Suzan, och sen kommer Tobbe och Sigge och möter upp och så ska vi gå på badhuset! Sigge älskade ju babysimmet och vi har haft lite dåligt samvete över att han inte går på något sånt nu eftersom han tycker att vatten är det bästa som finns. Det kommer han tycka är asroligt! Skönt också för mig att kunna glida runt i en bassäng och känna mig tyngdlös för en stund, går in i vecka 30 i veckan och börjar bli rätt sliten i kroppen nu.

Sååå... nu är frågan om jag ska hedra Suzan med en dusch före vårt häng, eller om jag ska strunta i det på grund av att jag ändå ska bada sedan och redan är gravidtorr över hela kroppen? Åh, alla dessa komplicerade val man tvingas göra som frilans/distansstudent alltså. Hårt liv.

4 kommentarer:

  1. Oooh, människobyn! Jag vet allt om hur sunkig man kan bli på hemmajobbar-frilansdagar. Och då jobbar jag ändå 50% på kontor. Undrar hur sällan jag skulle duscha annars??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja du ser, det är inte så lätt att hålla ordning på allt på hemmaplan!

      Radera
  2. Sådana hemmadagar är sköna ibland och ibland blir jag knäpp av att inte träffa människor...

    SvaraRadera