söndag 11 januari 2015

Nej, säger jag!


Duellerar i Vi Föräldrar om huruvida det är okej att ta med sig ungarna på fancy restaurang. Intressanta diskussioner pågår på Insta i detta nu, själv håller jag fast vid att det finns mängder av restauranger i alla möjliga prisklasser som det är gött att ha med ungarna på, men på den riktigt finfina krogen tror jag faktiskt att alla - inklusive barnen - har det göttast om ungarna får vara hemma med en skojig barnvakt, hämtpizza, en påse lösgodis och nyaste Pixar-filmen.

2 kommentarer:

  1. Men eller hur!? Håller med dig fullständigt. Låter ju skitjobbigt att ha med barn på lyxresturang!

    SvaraRadera
  2. Där håller jag med dig till hundra. Ska det gås på finfin restaurang så får barnet stanna hemma med barnvakt. Hala fram en barnmatsburk bredvid en sjurätters meny man knappt kan uttala, eller be om att få spaghetti o köttfärssås till den lille.. Alltså, nej. Jag skulle känna mig så fruktansvärt obekväm.

    SvaraRadera