fredag 30 januari 2015

Saker som ger mig huvudvärk, en lista

  • Att Sigge vaknade av en mardröm klockan 03:27 och sedan var pigg som ett kilo mört och ba GOOOODMOOOORGON VÄÄÄRLDEN! Att han sedan somnade om så att vi fick sova mellan 6-7:15 innan klockan ringde kändes som en klen tröst. 
  • Att det är jämngrått ute och faller snöblandat slask från himlen.
  • Att det det ska vara så satans svårt att hitta en bra syskonvagn i rimlig storlek till vettigt pris osv.
  • Att jag börjar få ont i hela kroppen eftersom jag bara kan sova på vänster sida (livmodern trycker på någon ven så jag blir illamående och yr om jag ligger på rygg/höger sida).
  • Den här förbannade halsbrännan. Hängde på låset till Coop efter förskolelämningen med panikkänslor i bröstet eftersom mina novalucol var slut i morse och jag hade andats eld sedan 03:27. 
  • Att jag ligger efter i min HTML-kurs.
  • Att Tobbe jobbar exakt hela helgen.
Nä, men annars är det väl bara bra. God fredag på er vettja!

*tar en novalucol/alvedon-lunch och försöker gaska upp mig*

13 kommentarer:

  1. Ja, jävlar vad jag hade ont/kramp i vänster höft i slutet av min graviditet! Sen ville de jävlarna på förlossningen att jag skulle ligga på samma sida under krystningsfasen (som höll på i nästan tre timmar) när lillebror kom, eftersom hans hjärtljud gick ner om jag låg på rygg/höger sida. Tyckte det var sjukt orimligt just då. Nu fattar jag ju varför DE tyckte att det var en bra idé, men då? Jisses.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är ju verkligen liggsårsvarning nu alltså! Blir sjukt köpsugen varje gång det är reklam för sådana där ställbara sängar på tv!

      Radera
  2. Snåla inte på vagnen. Vi beställde en Donkey från Babyplus och det var värt varje dyrt öre. Alltså lovar att det inte finns en bättre syskonvagn än Bugaboos. Plus jättehögt andrahandsvärde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också hört detta men är både 1) fattig och 2) snål, så... Får huvudvärk av den där djungeln varje gång jag ger mig in i den!

      Radera
  3. Minns inte om jag tipsat om omeprazol förr eller inte, men mitt gravida liv blev helvetes mycket lättare efter jag börjat knapra dom små pillren dagligen dags. Lätt värt!.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Från att gå från att nästan kräkas magsyra till att inte känna något! sjukt härligt. Hoppas dom funkar för dig.

      Radera
    2. Tobbe köpte det till mig men jag tyckte fasen inte att dom hjälpte något vidare? Jag kanske har en specialhalsbränna? :)

      Radera
  4. Vi har haft en BabyTravel Dublin, ganska billig från början och ännu billigare beggad. Bugaboo är säkert bättre, men jag hade inte råd med 14 papp ÄVEN om man får igen nästan allt när man säljer dem. Plus att mina barn är små grisar som smetar in alla vagnar med banan och det hade aldrig känts värt med en så dyr vagn. BT Dublin finns med liggdel. Det mest negativa är väl att sittdelen inte går att vända mot dig - samt att om man åker buss så sticker den ut himla mycket. MEN rejäla luftdäck som bara MÖLER på genom snö och över stock och sten = viktigt för mig och skitbra i snöslask, i synnerhet då en vagn fullastad med två barn blir ganska tung, även om vagnen i sig är lätt.

    Så, Bugaboo är säkert bättre, men för min plånbok så var denna helt klart god nog. Och vi använder den fortfarande.

    http://www.barnvagnsblogg.com/recension-av-babytravel-dublin-syskonvagn/

    http://babyproffsen.se/produkt/babytravel-dublin-syskonvagn/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har gått med i en skåne-barnvagnsgrupp på fejjan, ska kolla där, tack!

      Radera
  5. Äsch, det finns såklart andra bra vagnar. (Vi köpte vår ny för drygt 10 000 och det är ungefär vad begagnade går för på Blocket.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får jag fem Basson duo för enligt Anna här nere, haha! :) HUR SKA MAN VETA VAD SOM BLIR BÄST? Buuhuu!

      Radera
  6. Vad gäller syskonvagn säger jag Basson duo. Relativt liten och smidig, lufthjul kan köpas till och du kan ha barnen vända mot dig. Och den är billig, kostar ca 5000 ny och 2000 begagnad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Googlar lite till på den, tack tack!

      Radera