lördag 31 januari 2015

*stänger av tv:n*

Att vara gravid i vecka 30 och samtidigt kolla på konståknings-EM. Alltså. Det är möjligt att jag aldrig i hela mitt liv har känt mig så klumpig som jag gör just nu. Välter jag inte saker med magen så välter jag dom med röven. Jag kan inte andas. Kan inte böja mig ner. Kräks i munnen när jag ska knyta skorna. Fy fan, jag har aldrig varit med om maken till fysiskt förfall. Och det är två månader kvar.

Nej, så fort den här bebisen är ute ska jag lägga ner hela min själ i att bli lika graciös som en rysk 16-åring. Vänta och se.

9 kommentarer:

  1. Alltså, jag vet inte om detta är provocerande när det kommer från någon som aldrig varit gravid? Men äh, skitsamma: Pepp till dej! Och jag är övertygad om att du kommer slå de ryska 16-åringarna med häpnad.
    P.S Känner mej inte heller jättesmidig när jag tittar på den däringa konståkningen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pepp är aldrig provocerande, så tack!

      Radera
  2. Så fint och pastelligt det hade blivit härinne! Vårigt var ordet! Dela gärna tips om hur man blir lika graciös som rysk 16-åring, så kanske jag också ska göra ett försök. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar att berätta när det väl har hänt!

      Radera
  3. Svar
    1. Superhärlig! Min behöver nog lite vårkänsla också tror jag!

      Radera
    2. Superhärlig! Min behöver nog lite vårkänsla också tror jag!

      Radera
  4. ha ha, total igenkänning på graciös som en kabeltrumma :) så kände jag vet jag. Du är ju en hejare på det där med träning så jag betvivlar icke den ryska kroppen i antågande, heja!

    SvaraRadera