torsdag 22 januari 2015

Tolv barn sa du?

Förut i dag så fick jag lite småpanik över att det snart kommer komma ett till barn hit. Ni vet – hur ska vi hinna med Sigge? Varandra? Hundarna? Hur ska vi hinna dammsuga och plocka ur diskmaskinen och buuuäähhh tänk om vårt förhållande inte klarar det här?

Men så hamnade jag i tv-soffan framför Familjen Annorlunda och nu tänker jag att två barn är ju inget annat än en liten stillsam och ljuvlig picknick i parken, speciellt om något år när dom är aningens mer självgående. Puh. Tur att det finns tv-program som kan ge lite perspektiv på tillvaron!

4 kommentarer:

  1. Ja verkligen. Har tänkt det tanken ett otal gånger ända sedan jag var gravid och hade "ånej, vårt liv kommer aldrig bli detsamma igen"-ångest. O tycker jag att jag aldrig har någon egentid eller inte hinner med nåt så brukar jag tänka på valfri bekant ensamstående trebarnsmor. Works every time!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick lite panik av alla barn och var tvungen att sätta på mute med jämna mellanrum för att orka kolla klart!

      Radera
  2. Två barn är fler än ett barn men syskonkärleken... Alltså så värt!! Dels blir man liksom kärna det nya barnet (som i det första förstås) och sen blir man liksom kär i kärleken som spirar mellan DEM! Så himla häftigt. Nog det jag ser mest fram emot med trean, att återigen få uppleva att de befintliga barnen får ett syskon. Coolaste grejen, promise (fast jag har noll koll på att få barn så tätt, det verkar läskigt tycker jag :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vi fick lite panik när vi insåg hur tätt det skulle bli så vi listade alla fördelar med att ha barn tätt och nu tycker vi att allt annat än 19 månader verkar jättejobbigt! Ser fram emot syskonkärleken, folk pratar mest om hur jäkla tufft det kommer bli för oss, skönt att höra om alternativet!

      Radera