tisdag 6 januari 2015

Typiskt bra grejer för att överleva vintern!

Här kommer en recension av grejerna som jag fick prova från Medistore.se. Tanken var ju att produkterna skulle göra vintern lättare att uthärda och det får man väl säga att det har gjort hittills!

Innan vi fick Sigge så köpte vi en febertermometer som man skulle blippa mot pannan. Detta för att slippa ändtermometer och för att nyfödingar har för små hörselgånger för att man ska kunna använda örontermometer. Och den där hudblipparen sög kan jag meddela, fast det märkte vi inte förrän vi köpte en ändtermometer och såg att det skiljde sig en hel grad, de gånger han har varit varm har han alltså haft en hel grad högre feber än vad vi trott. Inte så kul när han haft över 40 grader vissa tandsprickningsperioder.

Och – Sigge hatar att ta tempen i rumpan, alltså verkligen HATAR, han blir panikslagen och bara skriker hysteriskt när termometern kommer fram och även om det ju är för en bra sak eller vad man ska kalla det så tycker jag att det känns som ett fruktansvärt övergrepp att stoppa upp något i rumpan på honom (gäller även alvedonsuppar) mot hans vilja. Därför ville vi ha en örontermometer när vinterns alla sjukdomar och jävulskap sätter fart och hans öron är stora nog att tempa i. Sagt och gjort, den här makapären ligger nu i vårt badrumsskåp och jag är jättenöjd. Okej, att stoppa in något i örat på en febersjuk ettåring är väl i sanningens namn inte heller så populärt, men bättre än alternativet i alla fall. Jag har provmätt på mig själv med vanlig muntermometer som jämförelse och på de här två skiljer det sig inte åt.

Jag fick även hem en wake up-lamp, något jag velat ha ungefär hur länge som helst men varit för snål för att skaffa, men den har jag inte hunnit använda "på riktigt" än eftersom det inte blivit särskilt många morgnar där jag vaknat av att klockan ringt den senaste tiden eftersom Sigge fungerar som en egen liten mänsklig wake up-lamp, minus ljuset.

"Ooooaaaao"
Däremot så är den en sjukt bra nattlampa! Om man trycker på den en gång så lyser det bara pyttelite men tillräckligt för att man ska vilken hund det är som står och glor på en så man kan säga åt den att gå och lägga sig igen, eller om man ska leta efter något men inte vill störa sin sovande sambo. Två tryck ger ett mer normalt ljus och tre tryck sätter igång Sigges favorit, när den pulserar långsamt i olika färger så han kan stå och glo och säga ooaaa! (wow!) och hå? (oj!) och fascineras tillräckligt länge för att man själv ska hinna klä på sig och kissa och hitta kläder åt honom innan sovrummet ska lämnas på morgonen. Dessutom är det ju en klocka med radio, så jag är alltså nöjd utan att ens ha provat den för det den ska göra.

Jag skulle få hem stödstrumpor också (hej gravid kvinna!) men de jag ville ha var slut så jag väntar på några andra.

Summa summarum: Jag gillar verkligen våra nya grejer och tycker att idén om att kunna köpa allt från febertermometrar till löpband och medicin via nätet är genial, speciellt om man bor lite ute på vischan och inte har nära till alla olika affärer man behöver. Jag blir i och för sig lite snurrig över att det är så mycket grejer, vem behöver köpa en brits liksom? Eller ett läkemedelkylskåp? Men det är ju för att både företag och privatpersoner kan handla där som det finns ett sådant galet stort utbud. Och så har jag ju inte handlat "som vanligt" så kan ju inte recensera vare sig fraktkostnader eller kundtjänst, men de jag haft kontakt med har varit snabba på mail och trevliga! Två tummar upp!

............

Fotnot: Jag är ju extremt restriktiv till reklam och har inte fått någon ersättning för att skriva detta inlägg – men jag har heller inte betalt något för produkterna som jag fått. Det enda önskemålet från deras sida var att jag skulle skriva en personlig recension oavsett vad jag tyckte, samt berätta varifrån grejerna kommer. Så nu vet ni det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar