torsdag 1 januari 2015

Whats cooking, 2015?

Vi gick och lade oss halv två i går. Alltså noll ett trettio. Gah! Somnar typ vid 22 annars. Kroppen var i chock, jag hade till och med förberett ett litet försvarstal att hålla för gästerna eftersom jag kallt räknade med att krypa till kojs innan tolvslaget, men det behövde jag alltså inte.

Så här såg det ut:

Sigge visade sina kloss-skills för de världscoola tvillingarna H och E.

Vi var tre par som firade in det nya året och åt mat enligt devisen "Alla tar med vad dom vill äta i kött/fisk/veg-form, så fixar vi hasselbackspotatis, sallad och rimliga mängder sås, ni tar med förrätt och ni andra tar med efterrätt". Helt rättvist i både arbetsbörda och ekonomi, mycket smart (japp, det var jag som kom på det).

Osäker på hur sugna mina vänner är på att vara med på blöggy, men hänget bestod mest av olika varianter av hundhäng vilket den här bilden får illustrera. Trots att vi bor mitt ute i ödemarken smällde det ganska bra runt omkring oss och Gilla tyckte att det var extremt obehagligt och blev sjukt stressad när det drog igång, Stefan var lite lugnare men tyckte att det var jobbigt att Gilla var nervös.
Båda två coolade som tur var ner sig snabbt när det slutade smälla, vilket det i trevlig på landet-stil gjorde typ 00:17.
Efter att nattgästerna drog sig hemåt runt lunch i dag har både jag och Tobbe mest gått runt som två hålögda zombies här hemma, förutom när jag körde klassikern "sov när barnet sover" medan Tobbe var ute med hundarna i skogen ett par timmar.

Blev sjukt illamående också, trodde ett tag att det var en liten vinterkräksjuka som lurade runt hörnet, men det gick över efter en och en halv timmes sömn och lite kolsyrat lingonbubbel. Graviditet alltså, värdelös åkomma. Men kolla vilket asgulligt trött-gäng jag hittade i soffan när jag kom ner från dagens andra middagslur:


Precis som förra året var det ett helt lagom häng med god mat, gött snack och utebliven fyllefest. Jag kände mig faktiskt lite småglammig i paljettjacka och svart klänning halsbrännan och otympligheten till trots. Minns att jag hade lite smått klädpanik förra nyårsfirandet för att jag fortfarande inte kom i några kläder efter Sigge-graviditeten och då tänkte jag att NÄSTA ÅR, DÅ SKA JAG MINSANN KÄNNA MIG FIN OCH INTE SÅ HÄR KLUMPIG. Nåja, nästa nyårstolvslag kanske.

Och nu är det nytt år! Tänkte fira med tulpaner men Tobbe hävdar att vi ska ha konsumtionsfritt år i år, så vi får se hur det blir med det. Men mer om det i ett eget inlägg, nu ska vi sova bort våra låtsas-baksmällor!

Hoppas ni hade ett fint avslut på 2014 och en bra start på det nya året! Hej 2015, nu kör vi! ❤️

2 kommentarer:

  1. Usch jag är ganska dålig på att fråga vänner/folk om lov angående om de vill synas på min blogg eller ej. Får lite dåligt samvete över det ibland, när jag ser att andra undviker att lägga upp bilder på folk de inte specifikt frågat. Men jag tänker att de förhoppningsvis skulle protestera om de misstyckte, de vet ju att bloggen finns osv.

    Hur som helst, låter som ett fint nyårsfirande! Hoppas du får sova många timmar inatt! :)

    SvaraRadera