lördag 21 februari 2015

Hej då fucking jävla kuk-lördag

Alltså, dagen KUNDE ju ha börjat bra i och med att barnet i huset sov till klockan 7:53. Det är rekord faktiskt, i går sov han till klockan 7:39 och då var DET rekord, före dess har han väl aldrig sovit längre än till max 6:30 i hela sitt liv.

I alla fall, nu kunde man ju tro att jag skulle vakna pigg som en nyponros där strax före klockan slog åtta, men nej. Dels hade jag världens huvudvärk, dels var jag helt tjock i halsen och dels höll min kropp på att gå av i varenda led eftersom jag bara kan sova på vänster sida (hur länge jag ska tjata om det, jo JAG SKA TJATA OM DET TILLS JAG FÖDER OKEJ!?).

Och sedan drog lördagen igång.

Det enda som är värre än en 1.5-åring som sovit för lite är en som sovit för mycket. Senaste nytt på vilda bebins repertoar: klättra och hoppa. Att någon borde ta emot honom skiter han högaktningsfullt i – ÅPP-A-A skriker han och slänger sig ut från möblerna och hur mycket jag än försöker få honom på andra tankar så bara skrattar han och springer iväg för att klättra upp på någon ny möbel. Vet ni vad som är svårt när man är i vecka 33 och får sammandragningar av att typ ställa sig upp? Jo, att springa. Och med tanke på hans inte allt för imponerade benlängd så springer han jäääävligt snabbt.

Tappat saker har jag gjort också. Och snubblat. Klämt fingrarna. Och som om inte detta vore nog så har hundarna på något märkligt sätt lyckats utveckla en rent imponerande selektiv hörsel och inte brytt sig om ett enda ord som jag sagt. Ett tag funderade jag faktiskt på om det inte var så att jag fått en liten liten stroke, och att det var därför som jag var så fumlig och ingen förstod vad jag sa, men eftersom jag lyckades göra mig förstådd på Coop så slog jag bort den tanken.

Vad jag gjorde på Coop? Kollade vad det skulle kosta att skicka mina skolböcker till en kille som pluggar på distans i Thailand. "Jag förstår inte varför inte alla distansstudenter gör så här, det är helt fantastiskt att kunna ligga under en palm på stranden och plugga". JUST RUB IT IN WILL YA? Dessutom undrade han om det fanns möjlighet att skicka med en tub kräftmjukost i paketet, det solbrända lilla avslappnade aset. Min enda tröst var att det skulle kosta 697 kronor att skicka böckerna (och osten, jag är väl en snäll människa), men det var en klen tröst.

Och – när barnet äntligen somnat och mitt enda mission innan jag kunde inta tv-soffan i horisontalläge var att hänga en tvätt så hade jag lyckats med konststycket att slänga in en tygkasse med glittrigt tryck i maskinen, så nu är typ alla mina bästa gravidkläder fyllda av små silverpartiklar. Kul. Jag kommer se ut som en discokula nästa vecka.

Nej, det här var sista gången Tobbe fick hitta på något direkt efter jobbet, nu är det han som håller sig på armlängds avstånd under resten av graviditeten. Skulle uppenbarligen göra extremt dåligt ifrån mig som ensamstående.

*gråter av utmattning*
*äter upp Tobbes choklad*

4 kommentarer: