torsdag 26 februari 2015

Saker jag ska göra när bebisen är på utsidan

Har iaf kunnat plocka in grenar från trädgården som påminner om att det inte är så långt kvar.
Att vara gravid innebär ju vissa... inskränkningar, i vardagslivet. Vill därför påminna mig själv om att sakernas tillstånd kommer förbättras och bjuder på en lista över saker som jag längtar allra mest efter att få göra i sinom tid efter att bebisen lämnat min kropp. Och om ni tycker att ni känner igen listan så ja, jag skrev den redan när jag var gravid med Sigge. 

I alla fall, detta ser jag mest fram emot att få göra i vår och framåt:
  • Äta mögelost.
  • Gå i normal takt.
  • Sitta rakt upp och ner utan att det känns som att jag ska kvävas av den där lilla bebisrumpan som pressar sig upp mellan mina tuttar.
  • Sitta rakt upp och ner utan att se ut som valfri man på tunnelbanan för att få plats med magen som ligger i mitt knä. 
  • Ligga på rygg och ändå kunna andas. Ahhhh. 
  • Ligga på höger sida och ändå kunna andas, samt inte bli panikillamåande.
  • Ta på mig skorna utan att kräkas.
  • Ha jeans.
  • Överlag kunna använda mer kläder ur min garderob.
  • Tatuera mig.
  • Andas. 
Jorå. Alltid kul att upptäcka att man befinner sig på en punkt där ens största drömmar i livet har kokats ner till "jag vill äta ost och kunna andas". 

6 kommentarer:

  1. Haha! Äta ost och kunna andas. Det är ju preciiiis så det känns. Födde min son för tre veckor sen å har redan glömt hur fysiskt trött jag var, har däremot hunnit äta massa mögelost. Heja på snart sitter du där i en smidig ställning med din ostbricka! Och din bebis! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh din lyckliga människa! Om inte allt för länge är det min tur, mmmm ost!

      Radera
  2. Kan kopiera den här listan till mig minus tatuering plus slippa må illa hela tiden :-). Att kunna andas... Alltså, jag ligger i badkaret en timme varje dag nu för att det är bara då jag kan andas hyfsat. Undrar om det är så här det känns att vara lungsjuk typ. Och ost!! Med rödvin!! Det ska jag baske mig ha så fort jag kommer hem från bb. (känns lite sådär att smuggla in rödvin till bb, annars hade jag kanske gjort det...). Och så vill jag träna. Jag säger att jag ska köra death by burpees i förlossningsrummet så fort vi får den där brickan med smörgåsar. Kanske inte helt realistiskt men a girl can dream.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh herregud, jag förstår att du längtar extremt mycket efter att bli av med illamåendet! Jag dricker ju inte alkohol men kanske ska uppdatera den berömda fikabrickan med en rejäl medhavd ostrackare! Burpees får jag nog vänta med lite till :)

      Radera
  3. Inte behöva ha en karta Novalucol liggandes precis överallt, just in case. Bredvid sängen, på köksfläkten, på jobbskrivbordet, i plånboken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. PLUS EN på den! Är precis inne på den sista kartan i mitt senaste storpack, måste komma ihåg att köpa nya i eftermiddag!

      Radera