tisdag 10 februari 2015

Sökes: bot mot gravidalzheimers

I eftermiddags packade jag skötväskan för att plocka upp Sigge på förskolan och sedan åka till Malmö för lite kvalitativt preggohäng med Carin (mer känd som @envisheten på insta). Det började jättedåligt när jag kom till förskolan och dom ba: Åh kolla Sigge, nu kommer mamma och ska fika!

Fika? Ja just det, det är ju drop in-fika för föräldrarna i dag. Tur i oturen att jag både hade
1) smink och
2) kläder värdiga offentligheten på mig. Det händer inte jätteofta för den här hemmajobbaren kan jag meddela.

Stressad var jag också eftersom vi hade en tid att passa men efter lite kardemummakaka och kaffe kom vi iväg mot Malmö och förutom att vi var lite sena flöt allt på bra ända tills jag parkerade och insåg att jag hade glömt skötväskan hemma. Alltså, på allvar? Vad är det med mig? Inga blöjor, ingen mat, inget ombyte och inga ytterkläder till Sigge förutom hans jacka, ING-EN-TING! Fick gå in på hemköp och köpa blöjor och mellanmål innan vi åkte upp till lägenheten på tolfte våningen och fikade till den här utsikten.

A room with a view.

Jaja, jag är medveten om jag inte verkar ha någon mage på denna bilden.
Förevigade oss själva också i våra så kallade välsignade tillstånd som inte är särskilt välsignade för någon av oss, det är väl själva fan vad kroppen kan hålla på att jävlas för vissa medan andra glatt skuttar omkring ända fram till förlossningen utan att få så mycket som en extra sammandragning under vägen? Det finns ingen rättvisa här i världen, varken när det gäller i-landsproblem som detta eller annat.  

Aja. Jag lyckades i alla fall ta mig hem utan att glömma varken mig själv eller Sigge på vägen, och det får väl ses som ett framsteg i sig under rådande omständigheter? Jag var inte alls så här virrig under förra graviditeten så det blir intressant att se hur det kommer arta sig under resten av tiden fram till förlossningen. Mycket spännande kan hända på åtta veckor. 

2 kommentarer:

  1. Synkade google-kalender för båda föräldrarna och dessutom listor, listor och listor har hjälpt mig. Dock att varken god planering eller listor hjälper när man går in på Coop, handlar, betalar och går hem utan varorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, så långt har det inte gått här än, men det är väl bara en tidsfråga. Är ju pappersfreak men får väl börja använda google calendar på riktigt nu då....

      Radera