söndag 22 februari 2015

Söndagen jämnade ut helgens betyg!


Efter gårdagens all time low så startade jag söndagen med att duscha, svepa en kopp kaffe och köra in till Malmö för att gå på årets första Barnloppis i Folket Park. Solen sken och pengarna brände i fickan. Barnloppis i folkan innebär att vem som helst får gå dit och slänga upp ett bord eller en filt på marken och sen sälja, ingen föranmälan krävs och det kostar ingenting vilket gör att det alltid är mängder av försäljare.


Fast alltså. Det var ju inte den bästa omgången barnloppis jag varit på tyvärr. Mycket kläder i för stora storlekar och mycket... skräp? Trasiga plastleksaker och smutsiga gosedjur och sånt. Som höggravid är det svårt att göra snabba fynd också eftersom många lägger sina grejer i högar och det är lite segt att sitta på huk och rota, en stor eloge till folk som säljer på bord och sorterar upp kläder efter storlek i banankartonger!


Men jag hittade faktiskt det som jag mest var ute efter, ett par allvädersskor till Sigge. Han har växt ur dom som han har på förskolan och vi var inte så sugna på att köpa ett par för flera hundra eftersom det snart är slut på den kalla säsongen. 25 spänn fick jag ge, som hittat! Gick ut och plockade vintergäck när vi kom hem och de fick godkänt.


Några fynd gjorde jag i alla fall. Mössa, tossor och en lurvoverall till kejsarinnan för totalt 26 spänn, och en zebrarandig pyjamas med dragkedja till Sigge för en tia. Och så den här fina stapelbara regnbågen i trä för en tjuga, yey!

Avslutade med latte och oreocheesecake på Möllan i fint sällskap av en kompis och hennes tremånadersbebis. Herregud, snart är det jag som går på loppis med ungen i sele istället för i magen, kan inte beskriva hur mycket jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar