lördag 21 februari 2015

Tanten med handväskan. TANTEN?

Googlade lite angående världens bästa bild aka "Tanten med handväskan". Visste ni att tanten heter Danuta Danielsson, att hon ursprungligen kom från Polen och att hennes mamma suttit i koncentrationsläger? Visste ni att hon är född 1947 och att bilden togs 1985, och hon alltså var 38 år när bilden togs?!? TRETTIOÅTTA. Två år äldre än jag?!?

Och när jag skrev om detta på Facebook fick jag veta att Alfons Åbergs pappa är 36. Vi är alltså lika gamla. Hå hå ja ja.

Lördag morgon och min världsbild har precis raserats en aning.

2 kommentarer:

  1. Det stämmer med Alfons pappa. Men jag får inte riktigt ihop "tanten"... 1947 var ju andra världskriget slut. Hon kanske ist var född 1937 och då är ju hon tio år äldre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, hon är född 1947, men nu hittar jag inte länken där det stod att hon SETT sin mamma skickas, så jag ändrar det. :)

      Radera