söndag 8 mars 2015

En solig söndag i Malmö med omnejd



Började dagen med att packa ihop oss och åka till Malmö för att gå Barnvagnsmarschen ihop med Carin (och väldigt många till). Tobbe kunde inte hänga på eftersom han skulle köra till jobbet vid lunchtid, så jag och Sigge fick demonstrera utan pappan.

Kom till Möllevångstorget i god tid och fick ett tjusigt regnskydd, och strax efter klockan 10 tågade vi allihop ner som en gulfläckig orm mot Gustaf Adolfs torg. Och på tal om regnskydden, det ligger redan ute flera stycken på Tradera, en säljare har lagt ut två stycken - är inte det lite fräckt? Okej om man tar ett skydd, är med i tåget och sen säljer det, men att ta fler än ett? De är inte ens uppackade. Och en tjej jag följer på Instagram skrev att hon mött folk på väg till marschen som var på väg därifrån, dom hade bara hämtat ett skydd och sen gått hem.
Folk alltså...




Hade velat gå i 8-marståget också, men hade inte tid, så efter att ha RFSU-marscherat och fikat körde vi hem och hängde med hundarna ute i solen innan vi körde vidare till ett sockertoppat 4-årskalas. Phhhhffff. Märkligt att det kan vara så jobbigt att bara sitta på en stol, äta tårta och kolla på barn som springer omkring. Men trötta blev vi, både jag och Siggan. Nu var ju han ett av barnen som sprang i och för sig, men ändå.

Nu är barnet i säng och jag har dumpat min extremtrötta lekamen bredvid snarkhundarna i soffan, och är osäker på om jag någonsin kommer orka resa mig härifrån.

Trots detta får den första äkta vårdagen fem tummar upp! Men det var ju sista gången under graviditeten som jag har fler än en grej inbokad samma dag, det är ett som är säkert.

2 kommentarer:

  1. så himla fint att så många slöt upp i olika sällskap under gårdagen. det var med sorg i hjärtat jag inte engagerade mig. ligger hemma krasslig, men längtade bara ut ut ut igår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist att vara sjuk, krya på dig och ta revansch nästa år!

      Radera