torsdag 19 mars 2015

Från och med i morgon kommer jag alltid känna mig snyggare än vad jag gör i dag. Det ska bli gött.

Vet ni!?! I morgon kommer detta hända:

Samma utgångsläge + samma frisör = samma resultat = ÅSM!
Det vet jag eftersom jag ska köra hela vägen till Kristianstad och min gamla frisör eftersom jag inte tänker gambla med vare sig mina pengar eller mitt utseende så här i slutet av graviditeten. Och i dag slog det mig plötsligt att den här dagen är den sista NÅGONSIN som jag kommer känna mig så här så ful. För i morgon är frisyren förvandlad från risig tigerkaka till tjusigaste vitt, och inte ens tre veckor senare är gravidmagen borta och jag kommer slippa känna mig som en hasande lungpatient när jag rör mig.

Inte för att jag kommer hjula runt huset direkt efter kejsarsnittet, men jag kommer i alla fall få bort den här känslan av att bara bestå av en enda stor mage och två pyttesmå lungor. Och sen ska jag långsamt börja träna upp min trötta nedbrutna kropp, kanske få en fräken eller två på näsan när sommaren kommer och i höst kommer jag ha glömt bort vilken misär jag mötte i spegeln den här morgonen, torsdag den 19 mars. Min fulaste dag någonsin. Behöver jag säga att jag längtar ihjäl mig?

Nej, nu ska jag måla naglarna och googla "frisyr på utväxt" för att ha lite inspirationsbilder med mig till frisör-Angelica. Och packa det sista i BB-väskan, ifall Kejsarinnan bestämmer sig för att komma lite tidigt. Enligt 1177-appen är hon ju liksom färdig nu?

Obs: vill ändå hinna till frissan först tack. 

8 kommentarer:

  1. Så härligt att bara kunna vika undan magen för att ta på sig skorna när bebisen är ute. :)

    SvaraRadera
  2. Åh. Klippa håret. Jag tappar mest mitt (kul grej efter att ha varit gravid ...verkligen kul).

    Och de ihoptryckts lungorna. Fy fasen. Det är nåt av det värsta. det och att behöva kiss var tredje minut. Men nu närmar det sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kisseriet är gaaaanska okej, men jag saknar verkligen att kunna andas!

      Radera
  3. Haha vilken underbar slutsats ändå. Jävligt nice att veta att det BARA kommer gå uppför. Jag ser också fram emot att få tillbaka känslan av att ens lungor får plats, det är ju en go grej. Och eh, kunna använda resterande 75% av garderoben.

    Sjukt bra att packa väskan redan nu. Vår väska är liksom ganska packad, men inte ens nu, fem dagar efter bf, är den helt klar. Vi (alltså axel) får väl göra ett packryck när jag börjat bröla av ontet, innan vi drar till BB!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andning och kläder, två ganska basala grejer i livet kan jag tycka!

      Radera
  4. PS. H-e-r-r-e-g-u-d vad jag behöver klippa mig! Borde verkligen ha bokat in en tid nu under den här väntperioden, men så smart har jag förstås inte varit. Dammit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ännu göttigare att få det gjort någon vecka efter när du kan njuta av att även kunna andas? :)

      Radera