torsdag 19 mars 2015

Redo för kaffe i solen. Om den kommer tillbaks vill säga.

Gissa vem som typ TVÄRNITADE utanför Erikshjälpen på vägen hem från förskolan idag? Jag brukar undvika att gå dit med Sigge eftersom han ska pilla och riva i allting nu för tiden, men nu stod det tre stolar och en skottkärra utanför entrén och bara skrek om att få följa med hem. Och vem är jag att överge skrikande trädgårdsattiraljer? Nej just det.

Tre stolar á 45 kronor stycket, en skottkärra med punka för 28 och en brandbil för 12 fick följa med hem. Totalsumma 175 kronor, rätt lagom om ni frågar mig. Att det ska bli typ tre grader och snöblandat trams i helgen blundar jag för - jag ska minnas min t-shirtbeklädda eftermiddagsstund i solen och njuta av tanken på många fler stunder i lä i våra nya stolar. Sa jag att dom kostade 45 kronor styck? Okej, bara kollade.

2 kommentarer:

  1. Jag vill dricka kaffe med er i solen! Här har det snöat i natt:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det ska vi verkligen göra när du kommer!

      Radera