onsdag 11 mars 2015

Solbrillor på förskoleLÄMNINGEN, nu är det ju vår på riktigt!

Sol! Till och med håret blir piggt! Pjong!
Var så god: en lista på bra saker att hålla i huvudet när man vaknar och både ser ut och känner sig som Barbapappa och inte kan andas eller röra sig normalt: 
  • Den bästa delen av året = vår, försommar, sommar och sensommar startar nu. 
  • Går in i vecka 36 i dag = om fyra veckor är magen borta och lungorna får plats i kroppen igen.
  • Nästa fredag ska jag till frisören = kommer snart inte se ut som en galen professor med sydskånes värsta utväxt längre.
  • I morgon gör jag min sista muntliga examination = allt i skolan blir klart och jag kan attackvila i några välförtjänta veckor innan bebisen kommer!
  • Allt är klart med fastställande av föräldrapeng etc så jag kan bara luta mig tillbaks och casha in istället för att hålla på och skicka papper och ringa och härja med Försäkringskassan något mer.
  • I kväll ska jag hänga med Lotta och äta mat från Green Mango, woop woop! 

7 kommentarer:

  1. Å vilken filmstjärnebild med blänket i glajjorna och allt. Fiffan så gott med sol.

    Och vad underbart att du är färdigpluggad snart, de här lediga veckorna pre-bebis är ju helt grymma. Är glad att jag hann, jobbade fram till 10 dagar före bf och blev rätt att bebisen skulle komma innan jag ens hunnit bli färdig. Det hade känts snöpligt på något vis. Men den höll sig inne och nu, tre dagar (!) före bf är jag helt inne på ledighetsprylen. Idag ska jag sy, läsa bok och gå på gravidmassage, haha. Kan liksom inte minnas att jag nånsin skämt bort mig själv så mkt som nu.

    PS. HEJA dig som är klar med f-kassan. Impad. Jag skickade in pappren förra veckan, antar att det dröjer med besked...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju att vara ledig med modifikation att ha en 1.5-åring, men lite mer vila blir det ju i alla fall! Din dag låter helst ÅSM, jag vill också ha massage!

      Och angående FK, jag får ju samma föräldrapeng som sist eftersom det är så tätt mellan barnen så dom ska mest bara godkänna och så, men ändå gött att det är klart!

      Radera
  2. Åh! Så nära nu! Så jäkla härligt att få bebis vid den här tiden på året. Snömassorna som var när Tintin skulle dras runt i liggvagn var ej att leka med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller VERKLIGEN med, bästa årstiderna kvar liksom. Bara att jag snart kan slippa brottas med Sigge om ytterkläder känns ju som en miljonvinst!

      Radera
  3. Glad vår! Du ser vacker ut med sol blänk i brillorna!

    SvaraRadera
  4. Sköna punkter det där! Jag sympati-pustarut lite extra för det där med Försäkringskassan och papper faktiskt. =P SKÖNT att det är klart!

    SvaraRadera