fredag 17 april 2015

Dagens aktivitet, bvc-hembesök!

Lillvalpen blev mycket väl godkänd trots att hon inte riktigt är uppe i födelsevikten än, och vi gillade bvc-sköterskan jättemycket = score!

Annars händer inte så mycket här hemma, vi tvättar mest ikapp efter våra nio dagar utan tvättmaskin med en nyföding och en 1.5-åring, det finns att göra i tvättstugan om man säger så.

Såattehhh, vad gör ni som befinner er utanför bubblan då? Dricker latte på lokal? Har fina kläder utan bebiskräk på axlarna? Planerar förfest och målar naglarna? Dela med er av er glamour till en morsa i soffhörnet tack!

9 kommentarer:

  1. Jag målade i och för sig naglarna igår, men imorse satte jag på mig nya kläder och så målade jag eyeliner och läppstift och satte på mig ett smycke och gick till jobbet. Det hände senast när himlen brann. Ikväll ska jag på dejt med min snart freaking MAN (så sjukt). Vi ska väl äta nån mat på lokal och sen ska vi gå och kolla på några band som spelar, däribland dom som ska spela på bröllopet. Det känns stort. Fast okej, nu smsade precis Andreas och sa att han börjar känna sig snuvig igen. Det känner jag så här inför: NEEEEEEEEEEJ. Hejdå. Happy Friday.

    SvaraRadera
  2. Vaknade utsövd utan väckarklocka eller mördarhungrig katt som väckt mig. (!!!) Pratade med distansdejten of mine. Blev sugen på pannkakor. Bokade in 1.5h thaimassage senare idag. Gjorde pannkakor. Planerade helgen: besöka vän som hunnit skilja sig, sälja hus, träffa ny man, gifta sig och köpa nytt hus sen sist vi hann ses. (Hon var rätt snabb i vändningarna iofs...) tror häng över en flaska rött får råda bot på det.

    Söndagen blir det artipelag med en annan vän. Mer kulturellt på ledig tid är mitt nya motto!

    På måndag intervju på ett jobb jag verkligen vill ha. Håll tummarna! ❤️ /madson

    SvaraRadera
  3. Älskar syftningsfelet. Ska inte dränka hennes impulsivitet alls. Men råda bot på ouppdaterade liv. ❤️

    SvaraRadera
  4. Naglarna målade jag igår, imorse satte jag på mig nåt nice och nu ska jag ut och dricka öl med en vän! Sen får vi se vart kvällen landar!

    SvaraRadera
  5. Skriver examensarbete, åker lila tåg, tentapluggar luktar på våren och leker-älskar-bråkar-blir-trött-i-öronen-av den där 4 åringen jag har. Nada glamour, men jäkligt härligt ändå! Ska addera landethäng på Österlen och kattungeknarkande i helgen tänkte jag! I min värld är dock bebisgos bland det absolut bästa(saknar det så!), lyllos dig!

    SvaraRadera
  6. Ingen glam pga också bebisbubbla, men kan ju berätta att min BVC inte säger du till mig utan kallar mig "mamma". (!)

    Så er, grattis till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi flyttade precis och bytte då bvc och blev på kuppen av med namn, tydligen...Jag heter också numer "mamma", här går det minsann inte att säga Carolina eller du, inte! Mycket märkligt! Kan inte minnas att de gjorde så på förra bvc...

      Radera
  7. Okej, det här fantastiska. Igårkväll drack vi ett mycket gott vin från Vinlådan (tips till er som dricker vin och gillar eko och småskaligt OBS! Jag är ej sponsrad, I wish) till vit sparris med hollandaise. När barnen hade somnat tände vi en brasa och lyssnade på Simon and Garfunkel, en liveskiva som var väldigt trevlig. Idag blir det fika i skärgården och ikväll några timmars barnvakt så att jag och min man kan gå ut på lokal och käka middag. Bor dock i sömnig småstad så det blir tyvärr någon tråkig krogmat men det gör inget, jag får äta själv. Utan att bry mig om två gapande, snoriga ansikten som vill ha mat först, mittemellan och sist. Trevlig helg!

    SvaraRadera