lördag 4 april 2015

Firar påsk fast ändå inte


Jorå, det är god mat i magen, fjädrar i riset och påskliljor på bordet, men alltså – den här påsken känns som en enda långt väntan på att det ska bli nästa vecka. Jag är helt slut nu. Vi har haft kompisar från Göteborg på övernattningsbesök, grillat, hängt lite i solen och ätit pannkaksfrulle, men nu är Tobbe på jobbet och besöket har åkt vidare mot västkusten, så jag är ensam hemma med Siggan och hundarna resten av dagen. Påskstämningen ligger just nu på exakt noll procent och jag bedömer chansen att den ska öka till lika många procent. Aja. Blickar framåt istället.

Här är en lista på vad jag ska göra påskafton 2016:
  • Springa milen (minst)
  • Bjuda in till påskbuffé eller vara inbjuden på påskbuffé hos någon annan
  • Anordna påskäggsjakt i trädgården till barnen
  • Ha förberett godis till eventuella utklädda barn som knackar på
  • Ta fina och ickesuddiga påskkärringsbilder på barnen och hundarna
  • Ha jättefint pyntat med fler ris och fler påskliljor
  • Kunna andas
Här är en lista på saker jag ska göra påskafton 2015:
  • Äta lösgodis
  • Ligga i framstupa sidoläge i soffan så mycket det bara går
  • Hoppas att inga utklädda barn knackar på och vill åt mitt godis
  • Längta till påskafton 2016
Suddisudd.

2 kommentarer: