torsdag 7 maj 2015

Till Norrland från Skåne

Rubriken hänvisar till en gammal klassisk etikett jag använde på mina inlägg ett tag, men i dag är det tvärt om – till Skåne från Norrland, i alla fall resmässigt – för i eftermiddag kommer mamma för en veckas kvalitetshäng med sitt barn och sina barnbarn. Och kanske Tobbe, men han lär väl se sin chans att smita ut i garaget all ledig tid nu så honom lär hon inte se röken av.

Mamma är förresten as we speak mitt uppe i att passera igenom sju (!) växtzoner och lämnar alltså senvinter till förmån för försommar. Bildbevis på hur tråkigt det är i zon sju just nu, från i går när vi skickade de här bilderna till varandra:

Ångermanland vs Skåne 0-1.

5 kommentarer:

  1. Det är dock en 35årig ek jag har tagit kort på och den får inte blad förrän i juni i zon 6!!!!!

    SvaraRadera
  2. Men nog ser himlen lite blåare ut i Norrland?

    SvaraRadera
  3. Äsch men vi har ju allt det våriga kvar :)

    SvaraRadera
  4. I min värld är Ångermanland "södra Sverige", hehe.

    SvaraRadera
  5. Fattar inte varför jag bor kvar här uppe i värmland?! /müsli mostern

    SvaraRadera